Miklóssy Endre, a társaság terület- és településfejlesztési tagozatának vezetője az 1870-es X. törvényre hivatkozva kritizálta a főváros városfejlesztési tervét, amely a régi rendelkezéssel ellentétben nem jelöli meg az elképzelések megvalósításához szükséges igényt, és a fejlesztések végrehajtásának eszközeit. Miklóssy Endre szerint többek között ezért van szükség a térség struktúratervére, amely alkalmas arra is, hogy összefogja a régióban létező fejlesztési elképzeléseket.
– A rendezetlenség az oka az agglomeráció széthullásának is – emelte ki az előadó. A kistelepülések ugyanis óriási területeket vonnak beépítés alá, és nem veszik észre, hogy ehhez az infrastruktúrát is fejleszteni kell. Ez általában annyiba kerül, hogy újabb területek eladására kényszerülnek az önkormányzatok. A beépítések környezetkárosodással járnak, és egy idő után nem kímélik a védett területeket sem. Fogarasi Gyulának, a Pro Régió Ügynökség képviselőjének beszámolójából kiderült, hogy a közlekedésfejlesztés új elemeként a tervezők szerint egy útvonalat kellene létrehozni az M0-s körgyűrű és az M8-as út között, hogy Szlovákia felől is bekapcsolhassanak térségeket a régióba. Hangsúlyozta: a terv fontos része a régió zöld területeinek meghatározása.
Lukovich Tamás, az ügynökség vezetője kijelentette: a struktúraterv nem támogatja, hogy Budapest logisztikai és kereskedelmi központtá váljon, hanem inkább a szabadidő, a kultúra, az oktatás és az üzleti szolgáltatások fejlődését célzó beruházásokat tartja célszerűnek a fővárosban.

Így lesznek nyitva a boltok a hosszú hétvégén