Tizenegyedik alkalommal nyitotta meg kapuit tegnap a Budapesti Vásárközpont területén a Nemzetközi szállítmányozási, fuvarozási és haszongépjármű szakkiállítás. A Spedexpo 2002-őn 140 kiállító, a szállítmányozó és fuvarozó, járműgyártó cégeken kívül szoftverfejlesztők, üzemanyagkereskedők és lízingszolgáltatók vesznek részt. Jelentős átalakuláson ment keresztül nemcsak az elmúlt 11, hanem az utóbbi 2-3 évben a szállítmányozó szakma: a szolgáltatók többsége logisztikai bázisokat tart fenn és mind nagyobb megrendelői a számítástechnikai iparnak. Ma a fuvarozói vállalkozásokkal szemben elsősorban a megbízhatóságot és a minőséget állítják követelményként a legnagyobb megrendelők. Ezért épít ki mind több szállítmányozó cég digitális nyomkövető hálózatot, ezzel a kamionok mozgását, a szállítás időtartamát pontosan meg lehet határozni. Döntőek a szállítójárművek műszaki paraméterei: ez a hazai fuvarozóknak azért fontos, mert az egységes európai piacon kizárólag modern, a kor követelményeinek megfelelő járművel vehetik fel a versenyt. Nem véletlen, hogy az idei Spedexpón nyílt meg az eddigi legnagyobb haszongépjármű-kiállítás.
Ruppert László, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára szerint a közlekedés továbbra is húzóágazat lesz Magyarországon. Jó esély van arra – tette hozzá –, hogy versenyképes eszközparkkal csatlakozzunk az Európai Unióhoz.
Európa országaiban közúton szállítják a legtöbb árut, az utak telítetté váltak, az EU legfőbb törekvése a vasúti forgalom növelése. A kilencvenes évek elejétől rohamosan csökkent hazánkban is a vasúti szállítás, három éve azonban a MÁV Rt. stabilan őrzi részesedését – 30 százalék – a magyar árufuvarozási piacon. Tavaly 43,8 millió tonna árut szállított a vasút, az idei üzleti tervben 44,2 millió tonna – 7,54 milliárd tonna – szerepel. Az országban működő logisztikai szolgáltató központok hatékony együttműködésének érdekében tíz tag írta alá a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének alapító okiratát.
Török fegyverek érkeznek Szíriába
