Nincs kihallgatható állapotban a busz vezetőjének súlyosan sérült váltótársa – tájékoztatta lapunkat Vass Ferenc őrnagy, a Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság munkatársa. Bár az eddigi vizsgálati eredmények szerint egyre valószínűbb a balesetben elhunyt vezető felelőssége, végleges eredményt csak a műszaki szakértők jelentése, a boncolási eredmények elemzése és a tanúvallomások hozhatnak. A rendőrség reméli, hogy a váltósofőr vallomása újabb részletekkel szolgálhat a baleset körülményeiről.
Melegh Gábor igazságügyi gépjárműszakértő a Magyar Nemzetnek elmondta: a jelenleg ismert buszkonstrukciók nem képesek megvédeni az utasokat egy ilyen típusú baleset következményeitől. A lengyel jármű felső sarka 55–60 kilométer/órának megfelelő mozgási energiával vágódott az árok falának, és ugyanilyen sebességgel csapódtak neki az utastér falának, tetőzetének a busz utasai is. A jármű fejre állt, tetőkerete
és oldala összenyomódott. Egy ilyen erejű becsapódás akkor is katasztrófát okoz, ha a busz teteje nem szakad le – tette hozzá a szakember.
Minden bizonnyal kevesebb az áldozat, ha a jármű nem akad meg az árok oldalában, hanem tovább pörög és fokozatosan veszít mozgási energiájából. Az emberi szervezet ugyanis nem annyira a becsapódás erejét, hanem a hirtelen sebességváltozást sínyli meg. A szakember elmondta: a buszokat átlagos igénybevételre tervezik, a hétfő hajnali baleset viszont ezt jóval meghaladta.
Napi balfék: Magyar Péter újabb árulót talált!