Az adószabályok módosulásai a fuvarozó vállalkozások ellenében születtek, s úgy tűnik, a közúti közlekedés szereplői csak adóbefizetésre kellenek – mondta tegnap Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NIT-Hungary) ügyvezető főtitkára. A fuvarozók problémáival a NIT a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségével (VOSZ) közös levélben fordult Medgyessy Péter miniszterelnökhöz.
Dittel Gábor szerint a fuvarozók mindennapjait nehezíti meg az átírási illetékek növekedése, a környezetkímélő járművekre biztosított gépjármű-adókedvezmények 50 százalékos csökkentése, a gázolaj irreálisan magas ára, valamint az autópályadíjak használatának költségei. Hozzátette: furcsa szerződések és árképzés van az AKA (Alföldi Koncessziós Autópálya) Rt.-nél. A magas pályadíjak miatt a járművek csak akkor fogják a sztrádát választani, ha a hat tonnánál nagyobb össztömegű kamionokat az önkormányzatok kitiltják településükről.
Az ügyvezető főtitkár aláhúzta: a járműpark korszerűsítésében az államnak partnernek kellene lenni, ám tavaly nyár óta a Széchenyi-terv forráshiánya miatt modernizációra nincs pénz. A szakma szerint az is elfogadhatatlan, hogy 2004. januártól az úthasználati díj áfatartalmát nem igényelhetik vissza. A fuvarozók azt is kifogásolják, hogy kizárták őket a Széchenyi-hitelkártya konstrukciójából.
Demján Sándor, a VOSZ elnöke rámutatott: ha azt akarjuk, hogy a közúti közlekedési szolgáltatásokat az EU-csatlakozás után is magyar tulajdonú vállalkozások végezzék, akkor az államnak támogatnia kell a járműrekonstrukciót és kezelnie kell a magas üzemanyagár kérdését. Demján Sándor hangsúlyozta: az EU az adók versenye, s jelenleg e tekintetben hazánk versenyképtelen.
Aranylabdások eshetnek a rákbetegségét többször is legyőző kapus áldozatául
