Zsákutcában a hazai fuvarozók

Végleg leparkolhatnak a magyar fuvarozók hazánk európai uniós csatlakozása után, ha nem kapnak kormányzati segítséget. A problémáikról az érdekvédők levélben tájékoztatták Medgyessy Péter miniszterelnököt.

Csákó Attila
2003. 02. 06. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az adószabályok módosulásai a fuvarozó vállalkozások ellenében születtek, s úgy tűnik, a közúti közlekedés szereplői csak adóbefizetésre kellenek – mondta tegnap Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NIT-Hungary) ügyvezető főtitkára. A fuvarozók problémáival a NIT a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségével (VOSZ) közös levélben fordult Medgyessy Péter miniszterelnökhöz.
Dittel Gábor szerint a fuvarozók mindennapjait nehezíti meg az átírási illetékek növekedése, a környezetkímélő járművekre biztosított gépjármű-adókedvezmények 50 százalékos csökkentése, a gázolaj irreálisan magas ára, valamint az autópályadíjak használatának költségei. Hozzátette: furcsa szerződések és árképzés van az AKA (Alföldi Koncessziós Autópálya) Rt.-nél. A magas pályadíjak miatt a járművek csak akkor fogják a sztrádát választani, ha a hat tonnánál nagyobb össztömegű kamionokat az önkormányzatok kitiltják településükről.
Az ügyvezető főtitkár aláhúzta: a járműpark korszerűsítésében az államnak partnernek kellene lenni, ám tavaly nyár óta a Széchenyi-terv forráshiánya miatt modernizációra nincs pénz. A szakma szerint az is elfogadhatatlan, hogy 2004. januártól az úthasználati díj áfatartalmát nem igényelhetik vissza. A fuvarozók azt is kifogásolják, hogy kizárták őket a Széchenyi-hitelkártya konstrukciójából.
Demján Sándor, a VOSZ elnöke rámutatott: ha azt akarjuk, hogy a közúti közlekedési szolgáltatásokat az EU-csatlakozás után is magyar tulajdonú vállalkozások végezzék, akkor az államnak támogatnia kell a járműrekonstrukciót és kezelnie kell a magas üzemanyagár kérdését. Demján Sándor hangsúlyozta: az EU az adók versenye, s jelenleg e tekintetben hazánk versenyképtelen.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.