Banki átutalás mobilon

A Westel Mobil Távközlési Rt. évekkel ezelőtt indította el sms-alapú, pénzügyi információkat biztosító szolgáltatását, amelynek révén az alapvető pénzügyi információkhoz jutnak az ügyfelek. Időközben felmerült az igény, hogy mobiltelefonon keresztül aktív pénzmozgással járó műveletek is elvégezhetők legyenek.

Munkatársainktól
2003. 09. 09. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Általánossá vált a banki szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek körében, hogy minden munkanap reggelén megkapják az előző napi záróegyenleget, egy banki információért pedig csak elég a megfelelő kódot tartalmazó üzenetet elküldeni egy megadott telefonszámra. Az újonnan kifejlesztett mobilbankrendszerben – a szolgáltatást 2002 októberében indította hazánkban elsőként az OTP Bank Rt. és a Westel Rt. – az információk lekérdezésén kívül az ügyfelek pénzügyi tranzakciókat is kezdeményezhetnek telefonon keresztül. A szolgáltatás igénybevételéhez Mobil TeleBank-szerződésre, illetve egy speciális Westel SIM-kártyára van szükség: ezek után lekérdezhető a számlaegyenleg, átutalás végezhető, feltölthető bármely Domino kártya, illetve módosíthatók a beállítások.
A lekérdezés menüpontban megtekinthető a folyószámla, valamint a lekötött betétek aktuális egyenlege, a forgalom menüben pedig egy adott nap pénzmozgásait lehet ellenőrizni egy hónapra visszamenőleg. Az ügyfelek ellenőrizhetik az utolsó tranzakciót akár dátum és típus szerint, a kártyalimit menüben pedig a maximálisan felhasználható napi öszszeget lehet lekérdezni és módosítani.
A mobilbank egyedi szolgáltatásainak egyike a forintátutalás, amelynek során az átutalás végrehajtható a megadott OTP-s bankszámláról bármely számlaszámra. Az átutalt összegről a bank sms-ben küld visszajelzést, ez alapján visszakereshető a tranzakció. A kártyafedezet pontban lehet az OTP-s bankkártyák között pénzt átvezetni, amelynek óriási előnye az átutalással szemben, hogy a pénz azonnal megérkezik, s így néhány másodperccel az utalás után például egy ATM-ből már felvehető. A betétlekötésnél az ügyfél által meghatározott összeg köthető le egy, három, hat vagy tizenkét hónapos futamidőre, ugyancsak egy sms küldésével.
A szolgáltatás bevezetése óta az ügyfelek között kiemelkedően népszerű a Domino-feltöltés, havonta több ezer feltöltés történik a mobilbankon keresztül. Köszönhető mindez a szolgáltatás egyszerűségének és biztonságos voltának. Az árfolyamok menüben az OTP aktuális valuta- és devizaárfolyamairól kapható információ, egyben a Magyar Nemzeti Bank középárfolyama is lekérdezhető.
A szolgáltató vizsgálja a továbbfejlesztés lehetőségét, amelyben az elképzelések között szerepel, hogy a havi közműszámlákat is ki lehet majd egyenlíteni mobiltelefonon keresztül. Elsődleges cél egy olyan nyitott rendszer létrehozása, amelyhez bármely bank, illetve közműszolgáltató csatlakozhat.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.