Drágulhatnak a gépkocsik

Drágulást hozhat a magyar autópiacon az, hogy az EU tagállamaiban legkésőbb 2005-ig kell harmonizálni a gépkocsik átadási árai tvagyis azt az összeget, amennyiért az importőrök átveszik az autót a gyártóktól - írja a NapiOnline.

MNO
2003. 09. 18. 3:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ez a változás alighanem a magyar autópiacra is hatással lesz. Jelenleg az EU-ban az árkülönbség a 31 százalékot is elérheti egyes azonos márkájú és típusú gépkocsik esetében. Nagy-Britannia ebből a szempontból drágának, míg Olaszország kimondottan olcsónak számít.

Magyarországon a következő években átlag 2-3 százalékos áremelkedést okozhat ez az intézkedés, nem számolva a többi árbefolyásoló tényezővel – véli Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke.

A nem az EU területén gyártott autók vámtételének csökkenése kedvező hatást gyakorolhat e gépjárművek árára – bár ezzel nem minden márkakereskedő ért egyet. Ma az 1600 köbcentiméteresnél kisebb motorral ellátott kocsiknál az átadási árból, valamint a magyar határig szóló szállítási és biztosítási költségből összetevődő ár 13 százaléka, ennél nagyobb motorral szerelt kocsik esetében pedig annak 23 százaléka a vám értéke.
Az EU-csatlakozást követően ez egységesen 10 százalék lesz.

A valószínűleg a fogyasztási adó helyébe lépő regisztrációs díj a hengerűrtartalom és a motor korszerűsége, illetve korszerűtlensége alapján differenciál a kormány és a parlamenti döntés előtt álló javaslat szerint – közölte Győző. A regisztrációs díj tervezete szerint a legjobban az 1400 köbcentiméternél kisebb hengerűrtartalmú, korszerű motorral felszerelt járművek vásárlói járnak, itt ugyanis vélhetően mintegy 90 ezer forintot kell majd fizetni. Az 1800 köbcentiméteres feletti, korszerűtlen motorral ellátott gépkocsik regisztrációs díja viszont az 1,6 millió forintot is elérheti.

Május elseje után ugyan megszűnik az a korlátozás, amely szerint nem lehet 1996 előtt gyártott autót importálni, viszont igen magas regisztrációs díj terheli majd ezeket a gépkocsikat – mondta Győző. Az MGE ügyvezető elnöke szerint a fenti változásokból egyelőre csupán azt a következtetést lehet levonni, hogy nem kell jelentős drágulásra számítani az új gépkocsik piacán.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.