Rögzíti az RTL Klub az Országos Rádió és Televízió Testülettel (ORTT) megkötött 2007-ig érvényben lévő szerződése: a csatorna nem vesz részt további műsorszolgáltatásban. Kolosi Péter, a csatorna programigazgatója a távirati irodának mégis kijelentette: meggyőződésük, hogy az RTL Klub e két csatornával való kapcsolata mind a magyar törvényeknek, mind az ORTT-vel érvényben lévő műsor-szolgáltatási szerződésünknek megfelel. Vékony Éva, az ORTT sajtóreferense leszögezte: folyamatban lévő vizsgálatról nem nyilatkozhat.
Az RTL Klubon egyébként már napok óta látható az m+ és a f+ reklámja, sőt a műsorújságokban is olvasható a két új csatorna programja. Ebből kiderül: az RTL több sorozatának – Heti hetes, Barátok közt – korábbi részeit is ismételni fogja az adókon. Az m+ a Minimax esti programján jelentkezik majd, az f+ pedig külön csatornán. A műsorokat az IKO Romania Srl. műholdjáról kívánják sugározni.
Az RTL Klub a Minimax, a Viasat és az f+ reklámidejével is rendelkezik. Kolosi leszögezte: a reklámidő értékesítését nem tiltja semmi, és a csatornák sem az ő tulajdonukban vannak.
– Egyelőre nem kötöttünk megállapodást az adókkal, a tárgyalások folynak; hétfőn biztosan nem indulhatnak az új programok – közölte lapunkkal Szűcs László, a UPC Magyarország Kft. szóvivője. Hozzátette: ha lenne is szerződés, nekik azt a csatornák indulása előtt harminc nappal az ORTT-nek, tizenöt nappal pedig a nézőknek kell jelezni.
A másik nagy szolgáltató, a Matáv Kábel Kft. illetékesét lapzártánkig nem értük el, viszont úgy tudjuk, hogy ezzel a szolgáltatóval sem született még megállapodás.
Hosszabbítana az RTL Klub
Hónapok óta tárgyal az RTL Klub az ORTT-vel annak érdekében, hogy a 2007-ben lejáró koncessziós szerződésüket már most 2015-ig, pályázati kiírás nélkül hosszabbítsák meg. A médiatörvényben az olvasható: az adó kérelmére tíz évre meghosszabbítható ugyan a szerződés, viszont akkor nem, ha azt a szolgáltató többször, súlyos mértékben megsérti. A konceszsziós megállapodás a médiatörvény alapján lépett érvénybe; az ORTT az elmúlt időszakban elsősorban reklámidő-túllépés és a kiskorúak védelmét rögzítő passzusok megsértése miatt többször szankcionálta az RTL Klubot.
Karácsonyi akcióba kezdett a Női DPK + videó















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!