A Trabantok, Wartburgok azután csak katalizátorral közlekedhetnek, de annak felszerelése csaknem ugyanakkora költséget jelent a tulajdonosoknak, mint amennyiért ma egy Trabantot lehet venni.
Ma Magyarországon 150 ezer Trabant fut. A szigorodó szabályok azonban nemcsak a papírjaguárokra, hanem az egykori Kelet-Németországból kigördülő Wartburgokra és Barkasokra is vonatkoznak. Így összesen közel 300 ezer, még üzemképes autó kerülhet ki a forgalomból két év múlva – feltéve, ha a kétüteműeket fel nem szerelik katalizátorokkal, ami körülbelül 50 ezer forintos költséget jelent a tulajdonosoknak. Ennyi pénzért azonban már Trabantot lehet venni.
A majdnem gyári állapotú 1988-as Trabantokat 65 ezer forintra taksálják, persze nem biztos, hogy reális ár ez, hiszen Trabantot már 30 ezer forintért is lehet vásárolni.
2005-ben a legfiatalabb Magyarországon futó Trabant 17 éves lesz. A legtöbb bontó és roncstelep nem veszi át a már forgalomképtelen autókat, így azt még senki sem tudja, hogy mi lesz azokkal a kétüteműekkel, melyek nem mennek majd át a szigorú környezetvédelmi vizsgán.
Brüsszelben most nem az történt, amit megszoktunk















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!