Bár Csillag István gazdasági miniszter cáfolja az átütemezési híreket, a kormány szerdai döntése szerint jövőre az eredeti elképzelésekhez képest 70 milliárd forinttal kevesebb pénz jut a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére. A Népszabadság tegnap azt írta: a 2004. évi költségvetési megszorítások miatt nem kezdődik el jövőre az M6-os, az M35-ös, valamint az M3-as autópálya Görbeháza–Nyíregyháza közötti szakaszának az építése. Úgy tudjuk, a tervezett autópálya-építesek megvalósítását az is akadályozhatja, hogy az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. 4,2 milliárd forintját zárolták, mert a pénzt a K&H Equities Rt.-nél szabálytalan ügyletekre használták fel. Az összeget a Nemzeti Autópálya Rt. utalta át az ÁAK-nak, hogy az autópálya-építésekhez földterületeket vásároljon belőle. A gazdasági tárcánál dolgozó forrásunktól megtudtuk, hogy az M3-as folytatását és az M35-ös megépítését éppen az összeg zárolása odázhatja el, hiszen a terület előkészítését most kellett volna megindítani.
A tárcánál hivatalosan annyit mondtak munkatársunknak, hogy az országos közúthálózat fejlesztéséről és finanszírozásáról szóló kormányhatározat nem módosult. Hozzátették: a 2003 és 2006 közötti időszakban 420 kilométer hosszú autópálya és autóút épül meg, és további 425 kilométer hosszú szakaszon kezdődik el a kivitelezés. Úgy tudjuk, amennyiben szükséges, a tárca alternatív finanszírozási forrást is keres.
Mint azt korábban megírtuk, a kabinet sikerpropagandája ellenére az autópálya 2006-ban nem éri el – a választásokig semmiképpen – Nyíregyházát és Debrecent, az ígért határidőre legfeljebb a városi elkerülő szakaszokat nyitják meg a forgalom előtt.
Medgyessy Péter miniszterelnök kijelentette: amennyiben igaz a Népszabadságban megjelent állítás, miszerint három autópálya építését is átütemezné a gazdasági minisztérium, akkor hétfőtől új miniszter áll a szaktárca élén. – A miniszter úrral nap mint nap konzultálunk ezekről az ügyekről – mondta a kormányfő, azt állítva, nincs tudomása a lapban említett átütemezésről. – Én azt gondolom, biztosak lehetnek, hogy nem igaz, ha bármi ilyesmi volna, akkor viszont én azt megígérem, hogy új minisztert keresek – fogalmazott, hozzátéve: nem tűri el, hogy az egyeztetett prioritásokban eltérés legyen.
Csillag István az MTI-nek nyilatkozva cáfolta az átütemezésről szóló hírt. „Miniszterségem kezdete óta igyekszem elérni, hogy a kormány első és legfontosabb ügye legyen az autópálya-építés. Semmit sem ütemezünk tehát át, szabad az út az útépítés előtt” – közölte a szakminiszter.
Horn Gábor (SZDSZ), koalíciós koordinációért felelős államtitkár úgy tudja, nem igaz a Népszabadságban megjelent hír az autópálya-koncepció módosításáról. – Innentől fogva indulati kérdés, ki hogyan reagál egy úgynevezett újságírói tévedésre – utalt Horn a Csillag Istvánra vonatkozó miniszterelnöki megjegyzésre. – Fejetlenség, átláthatatlanság, homályos tervek – e szavakkal kommentálta Varga Mihály (Fidesz) a hírt. A politikus szerint a kormány nemhogy a választási kampányban tett ígéreteit, de a közelmúltban tett vállalásait is rendre felülírja rövid időn belül. Utalva Ungár Klára SZDSZ-es ügyvivő napokban tett kijelentésére arra emlékeztetett: már a kormánypártok tagjai is bírálják a gazdasági vezetést. Emlékezetes, Ungár kijelentette: komoly hiba volt Medgyessy Pétertől, hogy megvédte László Csabát, akinek tevékenysége szakmailag és politikailag is tarthatatlan. Kérdésünkre Varga a kormány belügyének nevezte, hogy milyen következményei lehetnek az autópálya-építésekkel összefüggő hírnek, ám mint mondta: elképzelhető, hogy Medgyessy szívesebben válik meg a kisebbik kormánypárt által a kabinetbe delegált Csillag Istvántól, mint László Csabától, akivel a miniszterelnök korábban hoszszabb ideig együtt dolgozott.
Pikk Bayerrel, Ambrózyval és Szánthóval – Az ukrán-pártiságba belehülyült brüsszeli elit +videó














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!