„Mobilizálódó” kereskedelem

Jóllehet a vállalatok általában nyitottak a mobiltelefon-alapú üzleti alkalmazások iránt, a cégvezetők saját társaságuk esetében már kevesebb esélyt látnak egy mobilkereskedelmi rendszer bevezetésére és alkalmazására – nyilatkozta Szabó László, a GKIeNET Internet Kutató és Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgatója.

Munkatársainktól
2003. 09. 09. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közös kutatást indított a GKI Gazdaságkutató Rt., a Westel Mobil Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. Ez alapján kiderült, hogy a vállalatok 26 százaléka rendelne mobiltelefonon árukat és szolgáltatásokat a szállítóitól akkor, ha erre lehetősége lenne. Szabó László kifejtette: a kutatásuk azt mutatja, hogy a mobilkereskedelem elterjesztésének sikere alapvetően a vezetőkön, a kedvezőtlen attitűdök leküzdésén múlik. Az ügyvezető igazgató az MTI-nek elmondta, hogy az öt fő feletti vállalkozások döntő többségének, 89 százalékának már van mobiltelefon-előfizetése, s ez a széles körű elterjedtség biztos alapokat nyújthat a mobiltelefon-alapú üzleti alkalmazások bevezetéséhez.
A menedzser hozzátette: a kutatás során minden második cégvezető úgy nyilatkozott, hogy a mobiltelefon-alapú kereskedelem már rövid távon is sikeres lehet, míg harmaduk szerint ez csak középtávon lehetséges. Mindössze a cégek 18 százaléka vélte úgy, hogy a mobilokra épülő kereskedelem jövője és életképessége középtávon is megkérdőjelezhető. A kutatásban részt vevő cégek negyede rövid vagy középtávon is alkalmasnak tartja a mobiltelefont arra, hogy termékeit és szolgáltatásait ezen keresztül értékesítse.
Szabó László kifejtette: az előző évhez képest jelentős előrelépés, hogy ma már csak a válaszadók tizenöt százaléka nem rendelne azért mobiltelefonon keresztül terméket vagy szolgáltatást, mert úgy véli, nem biztonságos. Egy évvel korábban még a válaszadók huszonkét százaléka hivatkozott a biztonsági kockázatra.
A felmérésből kiderült az is, hogy a vállalatok három százaléka szerint vevőik biztosan élnének a mobilfizetés lehetőségével, míg negyedük szerint ez csak valószínűsíthető. A cégek hetven százaléka szerint ügyfeleik és vevőik elutasítanák a mobilfizetés lehetőségét.
Szabó László szerint a mobilfizetésekkel szemben támasztott elvárások közül a legfontosabb a biztonság, majd ezt követi a tranzakciók ellenőrizhetősége és kontrollálhatósága, illetve az ügylet dokumentálhatósága.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.