Sok autó még a gyárban átesik az első javításon, mert a szalag mellett dolgozó munkás, egy félreguruló alkatrészkonténer vagy rosszul irányított targonca okoz kárt a karosszériájában, így néha már akkor javítani kell a fényezést, amikor még ki sem gördült a vadonatúj kocsi a szerelőcsarnokból.A legtöbb sérülés szállítás közben, trélerre, hajóra vagy vagonba való manőverezés közben történik.
A cégek nem hoznak nyilvánosságra adatokat a sérülések gyakoriságáról, a szállítólevek, kísérőlapok és belső nyilvántartások szerint évente legalább húszezer autót kell kisebb-nagyobb mértékben javítani. A legtöbb baleset nyoma tenyérnyi felület újrafényezésével eltüntethető, de olykor lakatosmunkára, üvegezésre, a kerék, a futómű vagy a köténylemez cseréjére is szükség van. A szakszerűen és gyári technológiával javított karosszériáról csak a festékréteg vastagságának mérésénél derül ki, hogy forgalomba helyezés előtt javították: a tulajdonos többnyire néhány év múlva, egy biztosítási ügy kapcsán vagy eladás előtti állapotfelmérésnél tudja meg, hogy javított kocsit kapott, új áron.
A jelenlegi jogszabályok szerint a kereskedők nem kötelesek tájékoztatni a vevőt a kocsi előéletéről, mert azok a hibák gyári technológiával történt helyreállítása után a javítás nélküliekkel teljesen megegyező állapotúaknak minősülnek, az ügyfelet azonban kár éri, hiszen a gépkocsi későbbi eladásakor – feltéve, hogy kiderül – az utólagos fényezés értékcsökkentő tényező. (NapiOnline)
Monumentális erdélyi könyv jelent meg














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!