A svájci Swiss tegnap belépett a Oneworld légiszövetségbe, és folynak a tárgyalások a KLM és az Air France együttműködéséről. Mindez annyit jelent, hogy az európai légitársaságok tömörülése egy szövetségi rendszerbe ma már elengedhetetlen. A mintegy harminc, menetrendszerű járatokat üzemeltető, nagy európai légitársaság majd mindegyike már partnereket választott, a „költségcsökkentés együttműködéssel” modell nélkül ugyanis sokan elég hamar a csőd felé repülnének. A Malév Rt. csatlakozása késik, az eredeti tervek szerint ugyanis az első fél évben lépett volna be a szövetségbe. A magyar cég a legnagyobb eséllyel az Air France vezette szövetséghez csatlakozhat, ahová a Malév kereskedelmi partnere, a KLM is igyekszik bekerülni. A nemzetközi repülési ipar mintegy százéves történetének legsúlyosabb válságát éli át: az elmúlt két évben az ágazat a gyenge világgazdasági konjunktúra, az iraki háború és a SARS-járvány miatt 25 milliárd dollárt vesztett – jelentette ki a polgári repülésügyi szervezet, a IATA vezérigazgatója, Giovanni Bisignani. Az MTI arról számolt be, hogy idén az IATA ötmilliárd dolláros nagyságrendű veszteségre számít. Mindez a belföldi repülésben mutatkozó veszteségekkel együtt mintegy tízmilliárd dollár kárt jelent. Jövőre azonban Bisignani szerint már ismét nyereséges lesz az iparág.
Ez Donald Trump karácsonyi ajándéka














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!