Megbízta az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) a Deloitte & Touche piackutató céget, hogy készítsen elemzést az országos televíziófrekvenciák hat évvel ezelőtti elosztása óta történt piaci változásokról, illetve vizsgálja meg a magyarországi reklámpiac jövőbeli alakulását. A piaci elemzés elkészítését az indokolja, hogy 2007-ben mindkét országos földfelszíni sugárzású kereskedelmi televízió – RTL Klub, TV2 – koncessziós szerződése lejár, a testületnek pedig döntenie kell, hogy pályázat nélkül meghoszszabbítja-e a kontraktusokat, vagy újrapályáztatja a frekvenciákat.
Információink szerint a tanulmány elkészítését sürgette a TV2 is, amely – az RTL-lel együtt – szeretné elérni a koncessziós díj csökkentését, illetve a műsor-szolgáltatási jogosultság automatikus meghoszszabbítását.
Hajdu István, az ORTT elnöke nyáron az MTI-nek úgy nyilatkozott: „a televíziós piac reklámbevételei dinamikusan növekednek, s a koncessziós díjak nem érik el ezek nyolc százalékát sem, így nem ezek csökkentésére kell gondolnunk”. Az elemzés elkészítéséért a testület hétmillió forintot fizet a Deloitte-nek.
Úgy tudjuk, a kereskedelmi tévék is készíttetnek szakértői véleményeket szerződésük meghosszabbítása céljából.

Csillagjegyek, akiknek csodás nyaruk lesz