Vizsgálják a televíziós piacot

2003. 09. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megbízta az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) a Deloitte & Touche piackutató céget, hogy készítsen elemzést az országos televíziófrekvenciák hat évvel ezelőtti elosztása óta történt piaci változásokról, illetve vizsgálja meg a magyarországi reklámpiac jövőbeli alakulását. A piaci elemzés elkészítését az indokolja, hogy 2007-ben mindkét országos földfelszíni sugárzású kereskedelmi televízió – RTL Klub, TV2 – koncessziós szerződése lejár, a testületnek pedig döntenie kell, hogy pályázat nélkül meghoszszabbítja-e a kontraktusokat, vagy újrapályáztatja a frekvenciákat.

Információink szerint a tanulmány elkészítését sürgette a TV2 is, amely – az RTL-lel együtt – szeretné elérni a koncessziós díj csökkentését, illetve a műsor-szolgáltatási jogosultság automatikus meghoszszabbítását.

Hajdu István, az ORTT elnöke nyáron az MTI-nek úgy nyilatkozott: „a televíziós piac reklámbevételei dinamikusan növekednek, s a koncessziós díjak nem érik el ezek nyolc százalékát sem, így nem ezek csökkentésére kell gondolnunk”. Az elemzés elkészítéséért a testület hétmillió forintot fizet a Deloitte-nek.

Úgy tudjuk, a kereskedelmi tévék is készíttetnek szakértői véleményeket szerződésük meghosszabbítása céljából.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.