Visszautasította Fónagy János azokat a kormánypárti nyilatkozatokat, amelyek az autópálya-kivásárlás nehézkessége miatt az előző kabinet felelősségét hangoztatják. A volt közlekedési miniszter tegnapi sajtótájékoztatóján emlékeztetett: az autópálya továbbépítésének joga 2003. december 31-ig a koncesszort, tehát az Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt.-t illette meg. Nem a szándék, hanem a lehetőség hiánya volt tehát az oka annak, hogy a Fidesz-kormány alatt a kivásárlás nem történt meg – mutatott rá. – Azok a kormánypárti politikusok, akik most „harsányan szidalmazzák a polgári oldalt”, „vastagon” benne vannak abban, hogy az M5-ös autópálya kivásárlása és annak egységes autópálya-rendszerbe sorolása lassan halad – jelentette ki Fónagy. A volt miniszter szerint a kormány azzal, hogy a kártyáit előre kiterítette és nyilvánosságra hozta üzleti szándékait, lehetetlen helyzetbe sodorta magát. A Fidesz kifogásolja, hogy az MSZP márciusi kongresszusának időpontját jelölték meg a matricás rendszer bevezetésére, „a pártállami módszereket idézve”. Török Gábor politológus az autópálya kivásárlása kapcsán a Hír TV műsorában úgy fogalmazott: ilyet utoljára Kádárék csináltak, hogy „köszöntsük az MSZP kongresszusát M5-ös matricával”. A szakértő szerint az ehhez hasonló lépésekkel a szocialisták ismét felidézik a kommunizmust. Géczi József Alajos szocialista képviselő szerint a dátum az 1879. március 12-i szegedi árvízre utal.
Az M5-ös autópálya-tárgyalások végső stádiumba érkeztek – ezt a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumból közölték az MTI-vel. A tárca közleménye arra figyelmeztet: a jelenlegi helyzetben minden olyan megszólalás vagy közlés árt, amely nem hiteles forrásból származik, vagy nem tartalmaz tárgyilagos információkat.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség