A VDSZSZ szerint a MÁV Rt.-nél kialakult helyzet olyan bizonytalanságot kelt a vasutasság körében, amelynek a társaság részéről való további fenntartása a munkabékét is veszélyeztetheti. A szakszervezet tiltakozik az ellen, hogy bár a MÁV által 2002-ben elkezdett reformfolyamat megtorpant, a vasúttársaság vezetése mégis ragaszkodik a – korábban tizenegyezer főben meghatározott – létszámleépítés végrehajtásához. Az eredeti reformkoncepció ugyanis műszaki fejlesztésekkel párhuzamosan valósította volna meg a létszámcsökkentést, és míg a nevezett beruházások elmaradnak, a társaság vezetése nem tekint el a leépítések végrehajtásától. A VDSZSZ felhívja a figyelmet arra: a kialakult helyzet a vasút biztonságos működését is veszélyezteti, mivel a munkáltató számos területen nem tartja be a kialakított létszámnormákat – ez arra utal, hogy a társaságnál létszámhiány van. A leépítéseket tevékenységkihelyezéssel, azaz külső cégek megbízásával, tehát olyan formában kívánja végrehajtani a társaság, amelyről már a kilencvenes években bebizonyosodott, hogy csak veszteséget produkál. Mivel a VDSZSZ szerint a MÁV vezetése az idén tervezett tevékenységkihelyezés hasznosságát és hatékonyságát nem tudta megnyugtatóan bebizonyítani, a szakszervezet olyan gazdaságossági számítások elvégzését sürgeti, amelyekkel megelőzhetővé válik a vasút számára veszteséget okozó tevékenységkihelyezés.

Orbán Viktor: Zelenszkij ukránbarát kormányt akar Magyarországon