Ha nem választanak új tisztségviselőket, különösen elnököt, a közgyűlés úgy általában, a szervezet működési tevékenységétől függetlenül formaság csupán. Csányi Sándornak esze ágában sincs távozni, miért is tenné, immár tizenöt éve általános elismerés övezi a munkásságát az MLSZ elnökeként. A Magyar Labdarúgó-szövetség május 9-i, pénteki kongresszusa mégis, már az esemény előtt két héttel komoly vihart kavart a magyar futballban. A szövetség ugyanis olyan szabályozást kíván bevezetni a bajnoki rendszer két profi osztályában, az NB I-ben és az NB II-ben, ami sérti több klub érdekét. Fogalmazhatunk egyszerűbben és direktebben: sérti a kiemelkedően legeredményesebb, legnépszerűbb és legbefolyásosabb klub, a Ferencváros érdekét.
Miről is van szó? Az MLSZ a következő, 2025/26-os idénytől a következő feltételekre kívánja a klubokat kötelezni: az NB I-ben egyszerre öt magyar játékos, köztük egy U21-es legyen a pályán, az NB II-ben csak magyar vezetőedzőt és futballistákat lehessen foglalkoztatni, közülük a pályán mindig legyen két U20-as. Emeljük ki, eme feltételek csak a másodosztályban kötelezők, az elsőben ösztönző, nem pedig kvóta jellegűek: az MLSZ ezek teljesítéséhez köti a központi támogatás egyik lábát.
(Az eredményesség, egyszerűbben a megszerzett pontok után járó juttatás, valamint az utánpótlásképzésből, az akadémiai rendszerből való részesedés után járó normatív támogatás a másik kettő.) Tehát az NB I-ben bármelyik klub továbbra is rendszeresen kiállhat akár tizenegy külföldi labdarúgóval, ám akkor nem tarthat igényt támogatásra, mi több, ha jól értjük, a skála nem lineáris, azaz két magyar játékos rendszeres szerepeltetése esetén nem jár központi támogatás. Cserébe az MLSZ megnöveli a keret nagyságát, ha egy klub az egész idény során betartja a rendelkezést, akkor közel félmilliárd forintra, másképp több mint egymillió euróra tarthat igényt.