Hyundai Santa Fé

Hosszú évekbe telt, míg az autógyártók is beismerték végre: a terepjárók vásárlói szinte sosem hagyják el autójukkal az aszfaltozott utakat. Most a Hyundai is belátta ezt, és Santa Fé nevű modelljüket már a divatterepjárósok igényeinek megfelelően alakították ki – kapható például négykerékhajtás nélkül is.

balla Xpress
2004. 04. 11. 4:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A világ ötödik autógyártója, a Hyundai egyszerre két vasat is tart a sportos haszonjárművek egyre hevesebben lángoló tüzében. A közel azonos méretű Santa Fé és a később érkezett Terracan egyazon kategóriában verseng a vásárlók kegyeiért. Ez a kettős kínálat korántsem ismeretlen ebben a szegmensben, ugyanezt a filozófiát követi például a Mercedes-Benz és a Lexus is. A patinás példaképekhez hasonlóan a Hyundai is pontosan megkülönbözeti egymástól két SUV-modelljét: az alvázas Terracan a vérbeli terepjárót igénylő vásárlók járműve, míg az önhordó karosszériájú Santa Fé leginkább divatosan robosztus külsejével hódít.



Ennek megfelelően a Terracan valamivel idősebb, ám alig kisebb termetű testvérének jutottak az áramvonalas, lágy formák. A motorháztetőn végigfutó kettős borda itt is megjelenik, a méhsejt-mintázatú hűtőrács és a kerekebb lámpatestek azonban inkább sportos hangulatot árasztanak. A városi közlekedés és a családi autóként történő használat követelményeit figyelembe véve a hátsó csapóajtó szélvédője külön is felnyitható.



A csomagtér ajtaja tartogat még különlegességeket: nyomógomb vagy kallantyú helyett hagyományos rendszerű kilinccsel nyílik Mögötte 850 literes poggyásztér rejlik, ami az ülések lehajtásával több mint két köbméterre bővíthető. A hátsó üléstámlák dőlésszöge változtatható, ráadásul mindkét első ülés vízszintesig hátrafektethető, így az utastér remekül variálható.



A Santa Fé műszerfala kifejezetten divatos, eredeti formákat kapott. A középkonzol határait markáns perem jelöli, tetején a tengerentúli piacokon digitális iránytű segíti a vezető munkáját. Az iránytűről, és a divatterepjárókban gyakran megjelenő egyéb eszközökről (dőlésszög-mérő, tengerszint feletti magasságot jelző műszer) egyébként a What Car? nevű angol autós magazin egyszer azt írta: ha másra nem is jó, a cserkészek biztosan nagyra értékelik majd. Akár így van, akár nem, annyi bizonyos, hogy divatterepjáró ma már iránytű nélkül ritkán hagyja el a gyártósort. Egyedi kialakítású az ajtó kartámasza, amelyben a szokásos kezelőszerveken túl az oldalablakok párátlanítására szolgáló szellőzőnyílás is helyet kapott. Mivel a Santa Fé-t és kategóriatársait többnyire személyautóként használják vásárlóik, a Hyundai felszereltsége hiánytalan. Négy légzsák, automatikus légkondicionáló, tempomat, fűtött bőrülések rendelhetők hozzá, de a kipörgésgátló és a H-Matic váltómű is felkerült a listára.



A négyfokozatú szekvenciális automata kizárólag a 173 lóerős 2,7 V6-hoz, illetve a kétliteres, 113 lovas CRDi motorhoz kérhető. A paletta harmadik tagja a 2,4 literes DOCH négyhengeres, amelyet az igényes összkerekes rendszer mellett egyszerű fronthajtással is szállítanak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.