A világ ötödik autógyártója, a Hyundai egyszerre két vasat is tart a sportos haszonjárművek egyre hevesebben lángoló tüzében. A közel azonos méretű Santa Fé és a később érkezett Terracan egyazon kategóriában verseng a vásárlók kegyeiért. Ez a kettős kínálat korántsem ismeretlen ebben a szegmensben, ugyanezt a filozófiát követi például a Mercedes-Benz és a Lexus is. A patinás példaképekhez hasonlóan a Hyundai is pontosan megkülönbözeti egymástól két SUV-modelljét: az alvázas Terracan a vérbeli terepjárót igénylő vásárlók járműve, míg az önhordó karosszériájú Santa Fé leginkább divatosan robosztus külsejével hódít.
Ennek megfelelően a Terracan valamivel idősebb, ám alig kisebb termetű testvérének jutottak az áramvonalas, lágy formák. A motorháztetőn végigfutó kettős borda itt is megjelenik, a méhsejt-mintázatú hűtőrács és a kerekebb lámpatestek azonban inkább sportos hangulatot árasztanak. A városi közlekedés és a családi autóként történő használat követelményeit figyelembe véve a hátsó csapóajtó szélvédője külön is felnyitható.
A csomagtér ajtaja tartogat még különlegességeket: nyomógomb vagy kallantyú helyett hagyományos rendszerű kilinccsel nyílik Mögötte 850 literes poggyásztér rejlik, ami az ülések lehajtásával több mint két köbméterre bővíthető. A hátsó üléstámlák dőlésszöge változtatható, ráadásul mindkét első ülés vízszintesig hátrafektethető, így az utastér remekül variálható.
A Santa Fé műszerfala kifejezetten divatos, eredeti formákat kapott. A középkonzol határait markáns perem jelöli, tetején a tengerentúli piacokon digitális iránytű segíti a vezető munkáját. Az iránytűről, és a divatterepjárókban gyakran megjelenő egyéb eszközökről (dőlésszög-mérő, tengerszint feletti magasságot jelző műszer) egyébként a What Car? nevű angol autós magazin egyszer azt írta: ha másra nem is jó, a cserkészek biztosan nagyra értékelik majd. Akár így van, akár nem, annyi bizonyos, hogy divatterepjáró ma már iránytű nélkül ritkán hagyja el a gyártósort. Egyedi kialakítású az ajtó kartámasza, amelyben a szokásos kezelőszerveken túl az oldalablakok párátlanítására szolgáló szellőzőnyílás is helyet kapott. Mivel a Santa Fé-t és kategóriatársait többnyire személyautóként használják vásárlóik, a Hyundai felszereltsége hiánytalan. Négy légzsák, automatikus légkondicionáló, tempomat, fűtött bőrülések rendelhetők hozzá, de a kipörgésgátló és a H-Matic váltómű is felkerült a listára.
A négyfokozatú szekvenciális automata kizárólag a 173 lóerős 2,7 V6-hoz, illetve a kétliteres, 113 lovas CRDi motorhoz kérhető. A paletta harmadik tagja a 2,4 literes DOCH négyhengeres, amelyet az igényes összkerekes rendszer mellett egyszerű fronthajtással is szállítanak.

Nem a jegybank hölgymunkatársának fenyegetése az első: bemutatjuk Magyar Péter agresszív természetét