Első járatát Budapestről június 24-én indítja a részben magyar tulajdonú, olcsó jegyeket kínáló, új fapados légitársaság, a Wizz Air. Váradi József, a Wizz Air Ltd. vezérigazgatója – aki korábban a Malév Rt.-t vezette – tegnap elmondta: a légitársaság járatai a magyar fővárosból Londonba, Barcelonába, Rómába, Párizsba, Prágába és Katowicébe közlekednek. A Wizz Air megalakulását piaci körülmények is elősegítették, hiszen májustól szabad lesz a verseny az iparágban. Az új államok belépésével hetvennégymillió ember csatlakozik az Európai Unióhoz, az elkölthető jövedelem is felzárkózhat a tagországok szintjére. A döntően angol, holland, svájci, magyar és lengyel tőkéből megalapított társaság kilenc Airbus A–320 típusú repülőgép bérletéről kötött megállapodást. Jelenleg hatmillió euró tőkével rendelkezik a cég, magán-, illetve intézményi befektetők közreműködésével további harminc–ötven millió euró tőkeemelést terveznek, erről még folynak a tárgyalások. A Wizz Air vezérigazgatója szerint a hálózati vagy nemzeti társaságokhoz képest mások a működési lehetőségek: a diszkont vagy fapados légitársaságok nem ajánlanak csatlakozást, így nem illeszkednek globális szövetségi rendszerhez, a kevésbé forgalmas repülőtereket veszik igénybe, s a gépkihasználtság is hatékonyabb. Általánosan elfogadott ugyanakkor, hogy a különböző működési struktúra miatt a fapados cégeknek alacsonyabbak a költségeik, ami a legtöbb esetben a repülőjegyek árában is megmutatkozik.
A Wizz Air flottája 2005-ben húsz gépre növekedne. Elképzelhető az is, hogy bérlet helyett a jövőben megvásárolják a repülőgépeket. A céget két-három éven belül szeretnék a tőzsdére bevezetni.

Szijjártó Péter: Nem az ukrán elnök, hanem a magyar emberek döntik el, hogy Ukrajna csatlakozhat-e az EU-hoz