Eljött ez az időpont is, végre felbőghetnek a világ egyik legismertebb versenyén a motorok, melyek ezen a hétvégén uralják majd a Balatont és környékét. Nagy visszatérés ez, hiszen amikor 1990-ben még a Hungaroringen rendezett Superbike-világbajnoki futamot leintették – maga a sorozat 1988-ban indult, és a mogyoródi pálya az első három évben látta vendégül a világ legjobb motorosait –, nem sokan gondolták, hogy a következő magyarországi versenyre 35 esztendőt kell majd várni. Ráadásul rögtön jubileumi futammal tér vissza hazánkba a vb-sorozat, ugyanis a balatonfőkajári Balaton Park Circuit versenypályán szombaton rendezik meg a Superbike géposztályban a világbajnokság történetének ezredik futamát.

A múltban az lett a Superbike világbajnoka, aki nyert a magyar futamon
Sokan mondják a régi szép időkre emlékezve, hogy az a pilóta, aki Magyarországon nyer, az nagy eséllyel világbajnok lesz a királykategóriában. Ugyanis 1988-ban és 1989-ben az amerikai Fred Merkel, míg 1990-ben a francia Raymond Roche látta meg elsőnek a kockás zászlót, és az év végén ők lettek a sportág világbajnokai. Igaz, akkoriban még a sorozat elején, mindhárom évben április 30-án rendezték meg a világbajnoki futamokat a Hungaroringen, azaz a nagy menetelésnek még az elején tartottak a motorosok. Ezúttal a világbajnokság hajrájában kapott helyett a balatoni futam, ugyanis ezt követően már csak négy versenyhétvégét rendeznek, így alaposan felértékelődik egy itt elért futamgyőzelem.
Lassúnak tartja a versenyzők nagy része a Balaton Park Circuit pályáját
A történelmi jelentőségű futamot persze megelőzi majd a pénteki, majd a szombati nap, hiszen a különböző edzéseken ekkor kell megtalálni a motorok legjobb beállítását, és ekkor mehetnek a versenyzők először éles körülmények között. Ugyanakkor a mezőny nagy részének nem lesz ismeretlen a balatoni ring, ugyanis június végén teszteltek a pályán, ráadásul később sokan vissza is tértek Balatonfőkajárra. Tapasztalat, még ha minimális is, azért már mindenkinek van a balatoni aszfaltcsíkkal kapcsolatban. A versenyzők – köztük a magyar gyökerekkel rendelkező Axel Bassani is – kritikusan fogalmaztak ezekkel a tesztekkel kapcsolatban, kiemelve, mennyire technikás és lassú ez a pálya. Persze a szombati, jubileumi, és a vasárnapi második versenyen majd kiderül, kinek fekszik elsősorban a pálya.