Miközben a Fiat fennállásának talán legnehezebb időszakát éli, a szárnyai alá tartozó Ferrari Maserati csoport húsz százalékos forgalomnövekedést könyvelhetett el az elmúlt évben. Ez nem kis mértékben annak köszönhető, hogy a Maserati dicsőségesen tért vissza az észak-amerikai piacokra: a csoport „tömegmárkája” kevesebb mint egy év alatt közel 900 autót adott el az Egyesült Államokban és Kanadában, és ezzel megduplázta 2001-es forgalmát.
Nem véletlen tehát, hogy a márka legújabb tanulmánya az Újvilágban oly divatos SUV-k által kitaposott utat követi. Giorgetto Giugiaro teljes mértékben szabad kezet kapott a Kubang megalkotásakor, amit – a Maserati tradíciói szerint – egy jávai szélről neveztek el. Az eredmény egy sokoldalú, merőben újszerű jármű lett, amely a Maserati hagyományos értékeit csak az ésszerűség határain belül elegyíti a sportos haszonjárművek tulajdonságaival.
A különbségre már a GT Wagon név is utal: a Kubang aszfaltra szelídített terepjáró helyett kombikarosszériás túraautó, az átlagos SUV-knál mintegy 10 centiméterrel alacsonyabb hasmagassággal. Ez az építésmód nem csak jobb stabilitást ígér, de lehetővé tette a viszonylag lapos, sportos üléshelyzet kialakítását is. Így a vezető csorbítatlanul élvezheti a 4,3 literes V8-as motorban ébredő 390 lóerőt és 451 Nm-t, amelyet nyomatékszabályozó elektronika oszt el a négy kerék között. A Maserati szándékosan nem tervezett fejlett négykerékhajtási rendszert az autóhoz, hiszen az ellentmondana a túrasportkocsik szellemiségének. A hatfokozatú, elektrohidraulikus vezérlésű sebességváltó esetében is józan önuralomról tettek tanúbizonyságot: bár lehetőség van a manuális kapcsolásra, elsősorban az automatikus üzemmódot szem előtt tartva fejlesztették ki a szerkezetet.
A műszerfal ugyancsak hamisítatlan Maserati: a műfajban szokásos ölnyi széles középkonzol vagy polírozott fémbetétek helyett a megmaradtak a klasszikus fa-bőr kombinációnál. Annál inkább meglódult a tervezők fantáziája a belső tér kialakításakor. A sportkocsikhoz mérten magas, ám az autó közel ötméteres hossza mellett a hagyományos GT sziluettet megőrző tetővonal alatt hátul is bőséges hely jut az utasoknak. A Kubangot négyszemélyes változatban is megálmodták, ebben az esetben a középső ülés helyére beépített, fabetétes, pohártartóval ellátott könyöklő teszi igazán komfortossá az utazást. Ugyanakkor a GT Wagon nem csak vezérigazgatói zászlóshajónak alkalmas, hanem családi szabadidő-autóként is megállja a helyét, legalábbis erre utal a csomagtartó padlójából kihajtható, menetiránnyal szemben elhelyezett két plusz ülés. Aki erre nem tart igényt, az többek között kerékpárok rögzítésére szolgáló fülekkel teheti még sokoldalúbbá az alaphelyzetben is 600 literes csomagteret.
Az ülések egyenkénti ledöntésével legfeljebb 1,5 köbméterig bővíthető a Kubang szállítókapacitása – ez egy hétköznapi kombinál elég szerény értéknek számítana, de ne feledjük, hogy itt egy vérbeli sportkocsiról van szó, amely 5,5 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig meghaladja a 255 km/h-t. Nem kétséges, hogy a Maserati új játékszere világszerte kedvező fogadtatásra lelne a tehetős vásárlók körében, ezért a gyár – habár mélyen hallgat a konkrétumokról – nem zárkózik el a sorozatgyártástól.
Brüsszel ismét térdre rogyott Washington előtt
