Jóval drágábban termel a Dunaferr a térségbeli vetélytársainál, ennek ellenére a társaság vezetői nem leépítéssel, hanem a hatékonyság növelésével kívánják versenyképesebbé tenni a vasművet – tolmácsolta tegnap Gyurcsány Ferenc miniszterelnök a társaság profilgyártó üzemének dolgozói számára azt, amit előtte megtudott a cég vezetőitől.
A tervekről nem sok konkrétum hangzott el a fórumon. Szergej Taruta, a Dunaferr Rt. 80 százalékos tulajdonrészét 440 millió forintért megvásárló Donbass Ipari Szövetség igazgatóságának vezetője, egyben a vasmű felügyelőbizottságának elnöke kérdésünkre kijelentette: az idén nyereséget fog termelni a vasmű, ám ez leginkább a kedvező piaci környezet eredménye, jövőre azonban már lát esélyt komolyabb pozíciójavulásra is. Szergej Taruta közölte: minden részletében megállapodtak az önkormányzattal a város tulajdonában lévő vasműrész megvásárlásáról. A 12 százalékos csomagért az önkormányzat korábban négymilliárd forintot kért. Hogy végül mennyiben állapodtak meg, arról az elnök csupán annyit közölt: többet fizetnek a részvények piaci áránál, ezen felül pedig öt éven keresztül évi egymillió dollárral támogatják a várost.
Újra működik a Dam. Mától ismét termel az egykori Diósgyőri Acélművek (DAM) Rt. A társaság DAM 2004 Acél- és Hengermű Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. néven indult újra; a hétszáz alkalmazottat foglalkoztató cég tulajdonosa a Dunaferr és a Donbass konzorcium. A kohó március óta állt.