Élményekben és erényekben gazdag

Érdekes dolog ez az autók második generációjával: amikor egy modell megújul, mindig első pillantásra próbáljuk megítélni, mennyiben változott az előző szériához képest. A Corolla Verso esetében nincs könnyű dolgunk, mert az autó igazán fontos új értékei használat közben derülnek ki.

Jávor József
2004. 11. 26. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az új Corolla Verso külsején nem látni forradalmi változásokat; olyan, mintha a Toyota csak a modellciklus felénél szokásos ráncfelvarrást végezte volna el az autón. A számok azonban sok mindent felfednek: a padlólemez hosszabb, van új váltómű, ám a legfontosabb újdonság kétségtelenül a hétüléses kialakítás.
A kompakt buszlimuzinoknál szinte minden az ülések mozgathatóságáról, variálhatóságáról szól.
A Toyota ülésrendszere az Easy Flat-7 nevet kapta; ez a rendszer teszi lehetővé, hogy a 2+3+2 személyes autó hátsó öt ülését egyszerűen a padlóba hajtogathassuk. A kívül közepes, belül tágas kisbuszok szükségszerű hátránya, hogy hét üléssel csekély a csomagtartó. Hét utas mellett a Corolla Versóban is alig marad raktér; a 63 liternyi hely csak jelzésértékű. Öt üléssel viszont már 397 literes csomagtartóval gazdálkodhatunk, ami nagyjából megfelel egy négyajtós, lépcsőshátú szedán vagy egy közepes méretű kombi befogadóképességének. S ha a Verso vezetője csak másodmagával utazik, akkor sík padlójú, másfél köbméteresnél is nagyobb rakteret tudhat maga mögött.
A tágas karosszéria, a hétszemélyes utastér és a másfél köbméteres raktér tekintélyes terhelhetőséget feltételez, ennek dinamikus mozgatásához pedig erős motorokra van szükség. A Corolla Verso az Avensisből ismert palettát kapta: az alapmotor a 110 lóerős 1,6-os gép, a másik benzinmotor 1,8 literes és 129 lóerős. A Corolla Verso jellegéhez persze a common rail turbódízel illik a legjobban. A 2.0 D-4D jelű gép fogyasztása átlagosan két literrel szerényebb, rugalmassága pedig messze jobb, mint a benzineseké.
A Toyota az utóbbi években egyre nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy autóiba mind igényesebb műszaki megoldásokat építsen be. A Corolla Versóval sem szakadt meg a hagyomány: a szélvédőben például háromrétegű film hivatott a rezgések és a zaj csökkentésére. A hűtőmaszkba épített kamera pedig lehetővé teszi, hogy akkor is lássuk a keresztirányú forgalmat, ha egy mellékutcából kihajtva éppen csak kitoljuk az autó orrát. A leleményes kiegészítő képe a navigációs rendszer színes képernyőjén jelenik meg, így csak azzal együtt rendelhető, akárcsak a parkolást leegyszerűsítő tolatókamera.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.