Jövőkép a felső osztályban

A Lexus viszonylag ritkán mutat be tanulmányautókat. Ezért is különösen érdekes az LF-C nevű tanulmány, amelynek révén a japán gyár némi betekintést enged abba, hogyan képzeli el a közeljövő luxuskupéját.

Nagy Károly
2004. 11. 26. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vadonatúj dizájnnyelv és még tökéletesebb minőség – dióhéjban így foglalható össze a Lexus megújulási programjának lényege. Az LF-C esetében inkább a külcsín a lényeg, olyannyira, hogy a hajtásláncról nem is állnak rendelkezésünkre különösebb adatok. A kupéfantázia a márka klasszikus elrendezését kapta: nagy teljesítményű DOHC V8-as blokk hatfokozatú szekvenciális automatikus váltóművel és hátsókerék-meghajtással. Az erőfolyam 21 collos felnikre szerelt 285 mm széles abroncsokon át jut az aszfaltra, az első kerekek egy árnyalattal szerényebb – 245/35 ZR20 – kivitelűek.
Az autó közel 2,8 méteres tengelytávja hajszál híján 13 centivel nagyobb, mint a jelenlegi IS-családé, ami bőséges helyet ígér az utasoknak. Az utódvízió hasmagassága több mint 5 centivel csökkent, és elméletileg vállban is tágas teret kínál, hiszen 127 mm-rel toldották meg szélességét. Nehéz megmondani, hol kezdődnek a széles kerékdobok és hol végződik az oldalfal, az övvonalat pedig a biztonság kedvéért két ellentétesen emelkedő ív rajzolja ki.
Az izgalmas fény-árnyék játékot a hasonlóképpen elkeskenyedő, félholdat idéző tetővonal koronázza meg. A leheletvékony tetőkeret a roadsterek minimál-megoldását idézi, ugyanakkor egyes szegmensei négy különféle állásban rögzíthetők, így aztán a 4,5 méteres kupéból néhány másodperc alatt szélvédett targát, négyüléses kabriót vagy kétszemélyes speedstert varázsolhat a tulajdonos. Az apró ízekre bontható tető hihetetlenül kis helyet foglal, így várhatóan a meg nem határozott méretű csomagtartó kapacitását sem csökkenti túlzott mértékben.
Persze az utastér sem kaphatott hétköznapi kialakítást. A különálló ülések formáját kecses talpas poharak inspirálták, s a műszerfal is inkább az elegánsan futurisztikusba hajlik: a kezelőszervek a többrétegű, átlátszó középkonzol felülete alá kerültek, a kormányoszlopra szerelt, ugyancsak átlátszó sebesség- és fordulatszámmérő mutatói pedig nem a műszeregységek középpontjában, hanem kerületükön gyökeredznek. A high-tech látványt persze megfelelő műszaki tartalommal is megtámogatta a Lexus: a sebességváltó a kormánykerékről vezérelhető, az autó irányítását pedig a szokásos mechanikus kapcsolatokat nélkülöző, elektronikus kormányműre bízták.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.