Egyik újdonságuk a Vision R nevet kapta, műszaki értelemben pedig a Mercedes nagyméretű terepjárójával, az M osztállyal áll közeli rokonságban. Így az R-be is az az összkerékhajtás kerül, amely fékdifferenciállal osztja meg a nyomatékot a kerekek között. Ha az azonos tengelyen lévő két kerék közül az egyik kipörögne, a fék lelassítja azt, miközben az így felszabaduló nyomaték automatikusan a másik kerékre kerül.
Az R egyelőre még csak koncepció formában létezik, motorpalettáján pillanatnyilag egyetlen hathengeres dízel erőforrás van, amely 218 lóerős és hétfokozatú automatikus váltón keresztül lendíti előre az autót.
A kétféle kivitelben készülő R rövidebb változata is közel öt méter hosszú, s így három üléssor is elfért utasterében. Igaz, a harmadik sorban ülő utasok lábtere nem nagyvonalú, ám az Észak-Amerikában tavasszal piacra dobott R 23 centivel nyújtott változatban is kapható lesz. A 4+2 üléses Mercedes raktere alaphelyzetben 200 literes, ám a leghátsó ülések a padlóba hajtogathatók, a középsők pedig elfektethetők, s így közel két köbméteres raktér nyerhető.
Az R osztály tehát megpróbálja egyesíteni a hobbiterepjárók, a buszlimuzinok és a luxusautók előnyeit. Utóbbi jelleget az E és az S osztálytól átvett, Airmatic névre keresztelt légrugózás erősíti, amely nagy terhelés esetén is magas szintű komfortot biztosít. Az elektronikus vezérlésű rugózás mindig a pillanatnyi követelményekhez igazítja a lengéscsillapítók és a rugók feszességét. Mivel hatalmas autóról van szó, az R legfontosabb piaca Észak-Amerika lesz. Nem csoda, hogy a kocsi gyártása is ezen a kontinensen folyik majd. Az ott készülő 100 ezer M mellett évi 50 ezer R is készülhet.
El a kezekkel Tusványostól!
