A BMW márka húzómodellje, az értékesítések legnagyobb volumenét kitevő modell mindig is a 3-as sorozat volt. A négy generációval későbbi utód feladata az, hogy mindenben felülmúlja elődjét. Azaz minden idők legsikeresebb BMW-jét, hiszen az előző 3-as több mint 3 millió példányban talált gazdára. Éppen ezért a Chris Bangle-féle, vitákat szító formavilág kerülendő volt. A fő designszempontokért felelős amerikainak már csak a hangulata érződik, a formaterv az újdonsült BMW főtervező, holland Adrian van Hooydonk munkája.
Az új 3-as minden tekintetben gyarapodott elődjéhez képest. Sajnos, ez igaz az árra és a tömegre is. Bár a hazai importőr még nem bocsátkozott részletekbe, az biztos, hogy az árlistán borsosabb összegek olvashatók majd. Az új BMW a mérlegen is többet nyom: a 330i csúcsmodell például kereken egy mázsával nehezebb, mint a jelenlegi 330-as – igaz, a karosszéria merevebb és nagyobb.
A többi változással több örömet szerez a vevőknek a BMW. A tengelytáv 3,5 centivel hosszabb, a hátsó üléstámla kényelmesebb szögben áll, így a 3-as hátul jóval komfortosabb. Nőtt a csomagtartó is, immár 460 literes. A tovább finomított, könnyűfémből készülő futómű, a teljesen ideális súlyelosztás, az eltalált hangolású menetstabilizáló elektronika és az aktív kormányzás révén az új 3-as könnyedén hagyja maga mögött a kifutó modellt – hogy a vetélytársakról már ne is beszéljünk. A márciustól kapható újdonságot négy különféle motorral lehet megrendelni. Ebből a két négyhengeres (a 320i 150, a 320d pedig 163 lóerős) az 1-es sorozatból már ismerős. A hathengeres benzinesek (325i 218 és 330i 258 lóerővel) az új, modernebb és tisztább üzemű motorcsalád tagjai. Akár négy-, akár hathengeresek a motorok, közös bennük, hogy nem a slusszkulccsal, hanem nyomógombbal indíthatók.

Megkínoztak egy nőt a pátrohai horrorházban