Szolid formák az új BMW-n

A BMW három évtizeddel ezelőtt teremtette meg mai sikereinek alapjait. Az 1975-ben debütált 3-as sorozat mai reinkarnációja az E90 jelű modell. A design óvatosabbá, a technika modernebbé vált, a biztonság és a kényelem pedig javult az új BMW-ben.

Jávor József
2005. 01. 28. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BMW márka húzómodellje, az értékesítések legnagyobb volumenét kitevő modell mindig is a 3-as sorozat volt. A négy generációval későbbi utód feladata az, hogy mindenben felülmúlja elődjét. Azaz minden idők legsikeresebb BMW-jét, hiszen az előző 3-as több mint 3 millió példányban talált gazdára. Éppen ezért a Chris Bangle-féle, vitákat szító formavilág kerülendő volt. A fő designszempontokért felelős amerikainak már csak a hangulata érződik, a formaterv az újdonsült BMW főtervező, holland Adrian van Hooydonk munkája.
Az új 3-as minden tekintetben gyarapodott elődjéhez képest. Sajnos, ez igaz az árra és a tömegre is. Bár a hazai importőr még nem bocsátkozott részletekbe, az biztos, hogy az árlistán borsosabb összegek olvashatók majd. Az új BMW a mérlegen is többet nyom: a 330i csúcsmodell például kereken egy mázsával nehezebb, mint a jelenlegi 330-as – igaz, a karosszéria merevebb és nagyobb.
A többi változással több örömet szerez a vevőknek a BMW. A tengelytáv 3,5 centivel hosszabb, a hátsó üléstámla kényelmesebb szögben áll, így a 3-as hátul jóval komfortosabb. Nőtt a csomagtartó is, immár 460 literes. A tovább finomított, könnyűfémből készülő futómű, a teljesen ideális súlyelosztás, az eltalált hangolású menetstabilizáló elektronika és az aktív kormányzás révén az új 3-as könnyedén hagyja maga mögött a kifutó modellt – hogy a vetélytársakról már ne is beszéljünk. A márciustól kapható újdonságot négy különféle motorral lehet megrendelni. Ebből a két négyhengeres (a 320i 150, a 320d pedig 163 lóerős) az 1-es sorozatból már ismerős. A hathengeres benzinesek (325i 218 és 330i 258 lóerővel) az új, modernebb és tisztább üzemű motorcsalád tagjai. Akár négy-, akár hathengeresek a motorok, közös bennük, hogy nem a slusszkulccsal, hanem nyomógombbal indíthatók.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.