Kényszerleszállással landolt tegnap reggel a Ferihegyi repülőtéren a török Fly Air légitársaság charterjárata. Az Isztambulból Brüsszelbe tartó Airbus 300-as utasszállító pilótája jelezte a magyar légi irányításnak, hogy meghibásodás miatt az egyik hajtóművet leállította, ezért leszállási engedélyt kér. Vészhelyzet nem alakult ki – közölte lapunkkal Szollár Domonkos, a Budapest Airport Rt. kommunikációs munkatársa. A gép fedélzetén lévő 293 utas és a tizenegy tagú személyzet biztonságban volt a manőver ideje alatt, mivel az említett típus egyetlen hajtóművel is folytatni tudta volna az útját. A parancsnok azonban jobbnak látta, ha leszállnak. Az előírásoknak megfelelően a riasztástól számított két percen belül a kifutópályához vonultak a reptéri tűzoltók, a polgári védelem egységei, és készenlétben álltak a mentők. Beavatkozniuk szerencsére nem kellett, a landolásnál nem sérült meg senki. A török légitársaság mentesítő gépet küldött az utasokért, és megérkeztek saját szerelői is tegnap délután. Az Airbus 300-as egyelőre a hangárban maradt.
Ebben az évben nyolc repülőgép hajtott végre kényszerleszállást Magyarországon, tavaly tizennégy. Naponta átlagosan négyszázötven járatot fogad, illetve indít a Ferihegyi repülőtér. A múlt esztendőben száztizenegyezer felszállást és landolást jegyeztek fel.
Legutóbb július 25-én a német Condor légitársaság Düsseldorfból a bulgáriai Burgaszba tartó járata a pilótafülkében jelzett füst miatt szakította meg útját 253 utassal a fedélzetén Ferihegyen. Ezelőtt március 9-én százöt utassal szintén sikeres kényszerleszállást hajtott végre az egyik diszkont-légitársaság Luton– Budapest járata, amelynek a fékszárnya romlott el.

„Nincs miért megsértődni” – kolléganője adta meg a kegyelemdöfést Aranyosi Péternek