Emberi hibákra, illetve a szabályok figyelmen kívül hagyására vezethetők vissza a múlt heti súlyos balesetek a hazai autópályákon. Az M1–M7-es kivezető szakaszán egy fiatalember nagy sebességgel próbálta ki a kézifékes fordulót, emiatt járműve előbb a szalagkorlátnak, majd egy betonoszlopnak csapódott. A vezető életét vesztette, az utasok sérülésekkel megúszták – mondta el lapunknak Jákli Zoltán, az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. csoportvezetője.
Veszélyes lehet a sztrádán a megállás szabályainak figyelmen kívül hagyása is – tette hozzá a szakértő. Ha elhagyjuk a járművet, kötelező a fényvisszaverő mellény, és csak a védőkorláton kívül szabad tartózkodni. Legutóbb egy teherkocsi ütötte el az M1-esen annak az autónak az utasát, aki a leállósávban szállt ki a járműből. Az M3-ason péntek reggel a sztrádáról kicsúszó autó csapódott egy fának, a sofőr azért halt meg, mert nem volt bekötve. Jákli Zoltán szerint a pályaelhagyásos baleseteknek gyakran az az oka, hogy esős időben az autósok nem csökkentik a sebességet, és azt sem várják meg, amíg az aszfalt felszárad. Az ÁAK munkatársai sebességjelző készülékekkel és prizmák kihelyezésével próbálják jobb belátásra bírni az autósokat, például az M7-es fővárosi bevezető szakszán és az M3-as görbeházi csomópontjánál.
Ütközés az alagútban. Életét vesztette Ausztriában a hét végén egy magyar autós, aki feltehetően elaludt a volánnál. Honfitársunk szombat hajnalban az A2-es autópályán, a Mitterberg-alagútban áttért az ellentétes forgalmi sávba, és frontálisan ütközött egy teherautóval. A gépkocsivezetőn a légzsák sem segített. Utasa és a teherautó sofőrje viszont sértetlen maradt. (MTI)

Fontos figyelmeztetést adott ki a NAV, lejár egy határidő!