A szövetség adhat esélyt a hazaiaknak

Az Aldi és a többi német diszkont bejövetelével felerősödő konkurenciaharc miatt együttműködésre hajlanak a magyar tulajdonú kisbolt-hálózatok. Ám azt, hogy az összefogás nem lesz problémamentes, mutatja, hogy a Co-op és a Reál egyként cáfolja az egyesülésükről szóló sajtóhíreket.

2007. 01. 23. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kérdésünkre mind a Co-op, mind a Reál vezetése cáfolta, hogy az év első felében aláírnának fúzióról szóló szerződést, ahogy az a sajtóban megjelent. A Figyelő cikke szerint „mire a fecskék ideérnek, vagyis kora tavasszal a Co-op Hungary Zrt. és a Reál Hungária Élelmiszer Zrt. vezetése két stratégiai együttműködési megállapodást köt”. Kujbus Tibor, a Reál vezetője szerint tagadhatatlanul létezik párbeszéd a Co-op és a Reál között, azonban olyan megállapodás aláírása, amilyenről a sajtóhírek szóltak, biztos nem valósul meg. Kujbus Tibor szerint egyébként együttműködésre szükség van. Nemcsak a hírbe hozott két cég esetében, hanem a magyar kereskedelem, mi több, a magyar gazdaság szereplői között is. A mezőgazdasági termelők, az élelmiszeripar és minden magyar vásárló érdekében a jelenleginél nagyobb együttműködésre lenne szükség. A konkrét cikk esetében azonban leszögezte: a Reál Hungária nem nyilatkozta, hogy bármiféle megállapodás aláírása a közeljövőben létrejönne.
Találgatások halmazának minősítette a Figyelő cikkét az egyesüléssel „meggyanúsított” másik cég, a Co-op Hungary Zrt. gazdasági vezérigazgatója. Murányi László megerősítette, hogy felmerült az együttműködés gondolata a két cég vezetésében, ám ennek nem lesz rövid távon intézményes következménye. A nemzetközi kereskedelmi láncok itteni jelenléte, illetve új szereplők megjelenése középtávon kétségkívül a hazai láncok szorosabb együttműködését eredményezi majd – vélekedett Murányi.
A magyar kiskereskedelmi piacon különösen az Aldi német diszkontlánc idei piacra lépéséhez kapcsolódnak félelmek. Az Aldi több év alatt összesen 1,3 milliárd eurós – 325 milliárd forintos – beruházássorozatot tervez. A cég öt regionális logisztikai központot és 400 üzletet akar létesíteni idehaza.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.