Egyes hírek szerint a közismert bel-budai Feneketlen-tó vízszintje fél métert apadt az utóbbi időben. A környéken lakó civilek állítják: a négyes metró építkezése a felelős a szintcsökkenésért. A helyi horgászok szerint a vízszintcsökkenés miatt közel egymillió forint értékű hal pusztult
el a tóban.
– Semmi köze a 4-es metrónak a Feneketlen-tóhoz, mert az állóvíz a Gellért-hegy felől kapja vízutánpótlását – állította Pető Szabolcs, a négyes metróért felelős DBR Metró Projektiroda sajtómunkatársa. Elmondta: az alagút és az állomás fala is vízzáró, s mivel az építkezés során nem történt vízbetörés, kizárt, hogy a metróberuházás volna a felelős a tó kiapadásáért. – A metróépítkezéseknek a világon mindenhol talajvízszint-emelő hatása van – tette hozzá Pető, s hangsúlyozta: a tó vízszintjének csökkenése nem új keletű, hanem évtizedes probléma.
– A közpark a főváros, míg a tó a Feneketlen-tavi Horgász Egyesület tulajdonában van, vagyis a tó apadása nem XI. kerületi probléma, ennek ellenére igyekszünk megnyugtató választ adni a kerület aggódó civileinek – mondta lapunknak Domonkos Szabolcs, Újbuda sajtófőnöke. Ezért megkérték a beruházót, vizsgálja meg, van-e köze az építkezésnek a vízszint csökkenéséhez, és tájékoztassák a kerületet a vizsgálat eredményről. Kulcsár János, az említett egyesület elnöke lapunknak megerősítette: valóban jóval kevesebb a víz a tóban, és az utóbbi években a vízminőség is folyamatosan romlott, ám elhatárolódott a pletykáktól, mint mondta, nem bizonyított, hogy a metrónak köze lenne a szintcsökkenéshez.
Rétvári Bence újbudai kereszténydemokrata országgyűlési képviselő tegnapi sajtótájékoztatóján elmondta: szakértők arról informálták, hogy a 4-es metró Móricz Zsigmond körtéri és Fehérvári úti állomásainak építése (mindkettő csupán néhány száz méterre épült a tótól) során történt vízkiemelések miatt csökkent a Feneketlen-tó vízszintje a korábbi 4-5 méterről 3-4 méterre. Rávilágított: a Feneketlen-tó vízrajzi helyzetéről a metró előkészítő anyaga nem tartalmaz semmilyen információt. Rétvári Bence szerint a megoldás az lehetne, ha csökkentenék a metró építése során kiemelt víz mennyiségét, illetve ha vízutánpótlást végeznek a tavon. Pető Szabolcs ehhez kapcsolódva megjegyezte, erre korábban is volt már példa.
Orbán Viktor: Az elnökkel kötöttem megállapodást














