Parázs vita alakult ki az Európai Bizottságban, minthogy Franciaország nem akarja, hogy a Renault Törökországban gyártsa legújabb autótípusát, amely azonban a versenyért felelős biztos szerint ellentétes az unió szellemiségével. A hónapok óta tartó vita során Neelie Kroes levélben kért magyarázatot a cégre gyakorolt állami nyomásra. A francia gazdasági miniszter azonban azt mondta, Párizs azon gondolkodik, hogy a francia eredetű, valójában régóta nemzetközi multicégként működő Renault-ban felemelik a jelenleg 15 százalékos állami részesedést, így képviselve jobban a francia érdekeket. Nicolas Sarkozy államfő nyíltan ki is mondta, nem hisz abban, hogy a nagy nemzetközi vállalatoknak ma már nincs nemzetiségük. Carlos Ghosn, a cég vezetője leszögezte: „A Renault egy francia cég”, s az is kiderült, az új Cliót egy franciaországi és egy török gyár közösen fogja készíteni, a 2012-re tervezett teljesen elektronikus kisautót pedig kizárólagosan a Párizs melletti Flinsben gyártják.
Épp egy éve hördült fel egy emberként az uniós gazdasági szakemberek és politikusok tömege, mikor Sarkozy tiltakozott a Peugeot–Citroën csehországi autógyára ellen, értelmetlennek tartva, hogy a közép-európai országban készítsék az autókat a franciák számára. A két nagy francia autógyár fejenként hárommilliárd eurós kölcsönt kapott Párizstól, amelyet a francia munkahelyek megtartásával akarnak meghálálni. Neelie Kroes akkor is levelet írt Luc Chatel francia ipari miniszternek, tiltakozva a nemzeti gazdaságot védeni kívánó törekvések ellen. A nemzeti protekcionizmus uniós szemmel ugyanis nem csupán a jelenlegi gazdasági válság leküzdését teszi nehezebbé, de egyértelműen ellentétes az unió eszméjével. Egy évvel ezelőtt a francia gazdasági miniszter, Christine Lagarde mégis ezt a kifejezést használta, mint a francia gazdaság védelméhez szükséges legjobb eszközt.

Sorstársa üzent Sallai Nórának, aki nem akar gyógyulni