Phaeton, az égi szekeres

Seszták Ágnes
2010. 07. 14. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tony Blairt valaki megszólta, hogy kissé sokat ad a ruhákra. Mire másvalaki azt válaszolta, a miniszterelnök ne járjon pacuhán, lássák rajta, hogy a kormány első embere. Helyes, aki rangban van, az legyen hozzá méltó. Csak itt, Kelet-Közép-Európában más, nehogy balkániaknak nézzenek bennünket nehéz pompával vagy bizánci merevséggel.
A mi politikusaink, és ebben a baloldalnak elévülhetetlenek az érdemei, mindig könyökig vájkáltak a bőség kosarában, figyelmen kívül hagyva a köznép nyomorát. Az ötvenes években az elkobzott ingyenvillákhoz, az elhagyott javak kormánybiztosától járt ingyenbútor, -függöny, -szőnyeg, komplett lakásberendezés. Még a lepedőn is a párt pecsétje volt. Majd az elvtársak külön csemegeüzletekbe küldték az elvtársnők cselédeit, akiket bevásárlás után a pártelvtárs ingyensofőrje szolgálati autójával fuvarozott haza. A különös anyagból gyúrt kommunisták nem érezték meg a jegyrendszert, meg az azért kapott kenyérgyári ragacsot, nem ültek matuzsálemkorú villamosokon, nem utaztak mocskosra pácolódott vonatokon. A mi politikusaink valahogy mindig jól jártak, de amíg Kádár életben volt, némileg visszafogták magukat a puritán főtitkár miatt, jobbára sötétkék Zsigulik parkoltak a pártgarázsokban. A párttitkári fizetéseket mesterségesen visszafogták, mert ott, ahol munkáshatalom van, mégiscsak furcsa, ha nem ők keresik a legtöbbet. A viszonylag alacsony fizetést bőven pótolták a gyilaszi új uralkodó osztály kiváltságai: telek, szolgálati gépkocsi, balatoni üdülő, olcsó élelem, vadászat, kiküldetés, devizaszámla, ingyen munkaerő.
A rendszerváltás után vérszemet kapott a politikai elit. Furcsa olvasni a liberális fanyalgást és duzzogást a végkielégítésekre és a bérplafonra. Hihihi, mondják gúnyosan, ez csak parasztvakítás, nem lesz több pénz a kasszában. Nem-e? Húszmillióval, negyvenegymillióval, százmillióval távozni, milliós jutalom az OVB-nek az idei lebőgésükért, a menedzseri szerződések közember számára felfoghatatlan összegei hozzá nem értő „szakértelemmel”, ami Csurka szerint sokszor bolsevista trükk. Az ország a tönk szélére sodródott, miközben kifosztották az államkasszát. Senki nem sajnálná a pénzt, ha virágzana a gazdaság és boldogulnának az emberek. A tévéhíradók elegáns politikusi kocsicsodákat mutatnak, miközben a fizetésekből egyre nehezebb megélni. Az én „parasztvakításom”: mire fel? Audi 6-os quattro, Tuareg, Lexus, BMW, Mercedes, Saab, Porsche. Van egy hon, ahol nincs honvédelem, kevés számú zsoldos teszi-veszi magát, és a miniszterről kiderül, hogy a világ legnagyobb teljesítményű dízelmotorjával futó Volkswagen Phaetonját használta egy Tuareggel egyetemben. Héliosz fia, Phaeton tüzes szekerét elragadták a lovak, és amit a Phaetonról, mint autóról leírnak, az maga a tüzes mámor, nem szólva bődületes lóerőiről és luxusairól. Szekeres Imre még egy masszírozót is kapott vele, mint extrát. Mire fel? Hogy bérelték vagy vették, mindegy.
Csúnya kérdés, de ki ez a Szekeres Imre, és miért kell neki az én napra befizetett adómból 30 milliós, négykerék-meghajtású kocsival járnia? Mondjuk terepralira Palik Lászlóval? Hol kergették Szekerest otthon, ha nem Tuareggel hajtott a közkútra vízért? Bajnai tervbe vette, hogy egy kategóriával leveszi a hivatalos gépkocsiparkot. Nem tette. A mostani kormány dicséretesen nem gépkocsicserékkel kezdte a napot. A politikai elitnek arca nem rezdül, ha elmegy vidékre, kiszáll luxus Audijából, majd előadást tart a takarékosságról meg a válságról. Az Audi vagy a többi jár neki, vagy ha nem, keresi az ürügyet, mitől lehetne a legdrágább kocsit megvenni magánhasználatra. Járai Zsigmond azt javasolta, hogy az egész társulat szálljon át Skodába. Sőt, a Suzuki „a mi autónk”. Vagy hogy is van ez?

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.