
origo.hu
Ezt kevesen tudták: 100 kiló alatt otthon is lehet temetni
Megszűnő támogatások a MÁV-nál. Akár több ezer vasutas is utcára kerülhet a kiegészítő szolgáltatások, így a tolatás, a kocsirendezés és az áttengelyezés állami támogatásának megszűnése miatt. A Népszabadság információi szerint az előző kormányzat a Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft.-től egyes pályavasúti szolgáltatások árának csökkentéséért cserébe más szolgáltatások feladását kérte. Ennek nyomán az iparvágányok működtetéséhez szükséges tolatási és kocsirendezési feladatok jövőre nem kapnak költségvetési támogatást. A lépés olyan mértékű díjemelést eredményez, ami az iparvágány-kiszolgálás területén a megrendelési állomány teljes eltűnését okozhatja. A MÁV elemzésére hivatkozva laptársunk azt írta, hogy mindez 5,4 milliárd forintot meghaladó bevételkiesést okoz, emellett 2000-4000 vasutas munkája válhat feleslegessé.
Gyors ütemben folyik a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban (NFM) az állami vagyonkezelésbe tartozó cégek teljes átvilágítása, ezen belül a Volánbusz-járatok kiszervezésének vizsgálata. A különös kiszervezésre még Wintermantel Zsolt fideszes képviselő hívta fel a figyelmet a parlamentben, azt kifogásolva, hogy az alvállalkozói szerződéssel bíró Kontakt Busz Kft., a Color Tours Kft., valamint a T&J Buszprojekt Kft. egyazon, a kedvező adózási feltételek miatt kedvelt Luxemburgban bejegyzett vállalkozás érdekeltségébe tartozik. A képviselő szóvá tette azt is, hogy a cégek kevés kivétellel kínai, King Long buszokat használnak, amelyek műszaki állapotát korábban a szakhatóságok kifogásolták. Az ügyben kartellezést gyanítva a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is vizsgálódik. Az NFM sajtóirodája lapunk érdeklődésére tegnap azt közölte, hogy a Volánbusz-járatok kiszervezésén kívül a buszbeszerzésekkel kapcsolatos szerződéseket is átnézik, az ügy pedig kiemeltnek számít.
Megkerestük Lepp Lászlót, a Kontakt Busz Kft. ügyvezetőjét is, akinek közlése szerint társasága itthon van bejegyezve, ennek megfelelően hazánkban adózik. A GVH által folytatott vizsgálattal kapcsolatban Lepp elismerte, hogy az említett cégek tulajdonosai között valóban van átfedés, az eljárás azonban véleménye szerint ugyanolyan rutinvizsgálat, mint bármely más hatósági ellenőrzés. A kínai gyártmányú gépparkot illetően a cégvezető elmondta, hogy a buszok főalkatrészei megegyeznek a fővárosban is tesztelt hazai gyártású buszokéval, a minőségi kifogások tehát nem állhatják meg a helyüket.
A GVH – szemben Lepp okfejtésével – vélhetőleg mégsem rutinvizsgálatot folytat a társaságoknál: a nyilvános céginformációk szerint a cégek mögött több luxemburgi társaság áll, ezek közül egy, az Invest Investment mindhárom fuvarozó alvállalkozó tulajdonosai között megtalálható. Figyelemre méltó, hogy a cégek könyvvizsgálója szintén ugyanaz a személy.
Ezt kevesen tudták: 100 kiló alatt otthon is lehet temetni
Lehullt az álarc: sem Magyar Péternek, sem a baloldalnak nem fontos a külhoni magyarság + videó
„Jó bulit odafent!” – gyászol az Irigy Hónaljmirigy
Luka Modricnak a visszavonulás után sem kell aggódnia az anyagi helyzete miatt
Gyönyörűnek nevezték Katalin hercegnét, Vilmos reakciója mindenkit meglepett
Lakhatási válság: durván beavatkozik a kormány, akár duplájára is nőhet a spanyolországi ingatlanok ára
Így alázta meg magát a világ legnagyképűbb sportcsapata
Pihe-puha túrós batyu, ezért az unokáig is odáig lesznek majd
Slot elmondta, Szoboszlainak kivel kell megharcolnia a helyéért a jövőben
Magyar Péter szerint Erdély román föld + videó
Az Orbán-gyűlölő humorista az anyját is felrobbantaná és közben sortüzet vizionál
Nem vár a Vasasra a rutinos válogatott játékos, akinek a feljutás és a kiesés is szívügye
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.