Fia révén Pekli Ferencig, a Volánbusz Zrt. vezérigazgatójáig nyúlnak azon luxemburgi hátterű cégek szálai, amelyek korábban milliárdos alvállalkozói megbízásokat kaptak a közúti személyszállító társaságtól – tárta fel a Hír TV. A csatorna tegnap azt közölte, az állami közlekedési társaság első emberének fia, Pekli Jakus szoros üzleti kapcsolatokat ápol azokkal a kedvező adózásáról híres városállamban bejegyzett társaságokkal, amelyek hazai érdekeltségei – a Color Tours, a T&J és a Kontakt Busz Kft. – szállítják a Volán megbízásából az utasokat több milliárd forintért. Mint azt a televízió kiderítette, több áttételen keresztül, de végső soron ugyanazon három luxemburgi társaság áll vagy állt a magyarországi busztársaságok, valamint Pekli Jakus tanácsadó cége, a Biotique Way Kft. (korábban: Trinfo Informatikai Tanácsadó Kft.) mögött.
*
Az ifjabb Pekli a cégbírósági adatok szerint 2006 májusában a Ppoint Investment S. A. jogutódjaként szerezett jelentős befolyással bíró részesedést a Biotique Kft.-ben. A Ppoint a tranzakció pillanatában Luxemburgban, a rue des Aubépines 180.-ban volt bejegyezve, tulajdonosa pedig három ugyancsak ottani cég, a Lannage S. A., a Valon S. A., illetve a Koffour S. A. volt. A bonyolult cégháló legérdekesebb része, hogy ezen három vállalkozás jelenleg is birtokolja a Color Tours, a T&J, illetve a Kontakt Busz Kft. hazai cégadatokból már ismert résztulajdonosait is, az Ariol Investment S. A.-t és az Ermis Investment S. A.-t, amelyek a luxemburgi cégadatok szerint ugyancsak a rue des Aubépines 180.-ban székelnek.
A Pekli család üzleti életének további pikantériája, hogy Pekli Jakus cégének 2004 óta tulajdonosa Czédly Éva is, aki egyben 2006 óta ügyvezetője annak az az Obus Elektrik Kft.-nek, amelynek Pekli Ferenc és egy Delaware államban bejegyzett offshore cég a tulajdonosa. Ennek a vállalkozásnak a fő profilja az ingatlanbefektetés volt, még a jelenleg előzetes letartóztatását töltő Hunvald Györggyel is üzletelt; 2007 márciusában két műemlék épülethez és a hozzá tartozó belvárosi üzlethelyiségekhez az Obus 270 millió forintért jutott hozzá.
Pekli Ferenc tegnap nem állt kamera elé, a Hír TV által feltárt céges összefüggéseket azonban a Volánbusz menedzsmentje nem cáfolta. A társaság hallgatását azzal magyarázta, hogy a közbeszerzési törvény nem teszi lehetővé a tendergyőztes cégek tulajdonosi szerkezetének vizsgálatát. Arra a kérdésre azonban még írásban sem válaszoltak, hogy a Volánbusz első embere „saját érdekeltségi” körének játszotta-e ki a nagy értékű alvállalkozói megbízásokat. Mint ismert, a Gazdasági Versenyhivatal a gyanús kiszervezések miatt először áprilisban tartott házkutatást – azt vizsgálják, történt-e kartellezés. A cégnél tapasztalható fiktív munkaidő-elszámolások miatt pedig kényszerítés gyanújával a BRFK nyomoz.
Alvállalkozó Fehérváron is. Alvállalkozót vont be Székesfehérvár és Dunaújváros helyi közlekedésének ellátásába az Alba Volán Zrt.; a VT-Transman közbeszerzési eljárás keretében a két városban összesen három vonalon, öt csuklós autóbusz üzemeltetését nyerte el. A megállapodás 2015. december 31-ig érvényes.

Elképesztő, mit mondott a tárgyalásán a karateedző, aki felrúgott egy fiút a szolnoki kalandparkban