Silány termékek a kirándulásokon

Rossz minőségű áruk vásárlására biztatják az idősebb korosztály tagjait a kedvezményes kirándulással egybekötött termékbemutatókon. A nyugdíjasok gyakran hálából vásárolják meg a silány termékeket, legtöbbször a valódi érték sokszorosáért. A forgalmazók szándékosan elhallgatják, hogy a termékeket nyolc munkanapon belül kötelesek visszavenni és a pénzt visszafizetni.

Vigh Dániel
2010. 09. 16. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hatósági ellenőrzések tapasztalatai azt bizonyítják, hogy a szokottnál is óvatosabbnak kell lenni a vásárlóknak a kirándulással egybekötött termékbemutatókon – nyilatkozta lapunknak Fülöp Zsuzsa, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület szóvivője. A programokkal elsősorban az idősebb korosztály tagjait akarják megnyerni, olyan embereket, akiknek fontos, hogy olcsón vehessenek részt az utazáson. Hozzátette: általános probléma, hogy a szervező cégek olyan termékeket próbálnak kihagyhatatlan ajánlatként feltüntetni, amelyek bármely boltban, jóval olcsóbban megvásárolhatók.
Egyik olvasónk is pórul járt, amikor részt vett egy fővárosi, XVIII. kerületi utazási iroda által szervezett buszos túrán, ugyanis az előadás végén jóhiszeműen megvette a túlárazott bio-lábmasszírozót. A 120 ezer forintért vásárolt áru két hét múlva már nem működött. Számlát nem kapott, és hiába kereste a jótállást vagy a garanciára jogosító iratot, mivel nem csatolták a termékhez. Az iroda egyik munkatársa név nélkül úgy nyilatkozott, hogy sosem mulasztanak, minden egyes alkalommal csatolják a szükséges papírokat az áruhoz. Jogszerűen járnak el és nem erőltetik a vevőre a vásárlást. Hangsúlyozta: mindenkinek saját felelőssége, hogy mit és mennyiért vesz meg.
Az üzlet hátterében gondosan kidolgozott marketing áll, ennek következtében az olcsó utazásért hálás emberek időnként alaposan túlköltekeznek, és nem tudnak nemet mondani a kétszázezer forintos biomatracra vagy a százezer forintos edénykészletre. A tájékoztatás a legtöbb esetben elégtelen – fűzte hozzá Fülöp Zsuzsa. A szerződés megkötésekor tájékoztatni kell a vevőket, hogy állhatnak el a vételtől, és miképpen gyakorolhatják ezt a jogukat. Ez azonban gyakran kimarad a bemutatókból. A szakember rámutatott, hogy a vételár teljes összege visszakövetelhető a vásárlástól számított nyolc napon belül, amennyiben a terméket teljes egészében visszaszolgáltatja a vevő. A fogyasztóvédelem munkatársai három éve foglalkoznak az ilyen jellegű esetekkel és rendszeresen tartanak előadásokat nyugdíjasoknak, hogy tisztában legyenek a jogaikkal és kevésbé felelőtlenül költsék el megtakarításaikat – hangsúlyozta a szóvivő. A hatóság azonban nem kötelezheti a forgalmazót a vételár visszatérítésére. Emlékeztetett: a legjobb, amit tehetünk, ha vásárláskor körültekintőbben járunk el: alaposan áttanulmányozunk minden szerződést mielőtt aláírnánk, és ne engedjünk a kereskedők nyomásának.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.