MÁV Cargo: magyar és osztrák szakszervezetek közös fellépést terveznek

Két magyar és egy osztrák vasutas-szakszervezet, valamint három vasúttársaság üzemi tanácsának képviselői szerdán Budapesten megállapodást írtak alá követeléseik és együttműködésük irányvonaláról.

MNO
2008. 02. 13. 13:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A résztvevők az aláírás alkalmából tartott sajtótájékoztatón elmondták: a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ), a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) és az osztrák Vida szakszervezet közlekedési szekciója, a MÁV Cargo, az osztrák államvasutak (ÖBB) tulajdonában lévő Rail Cargo Austria (RCA) és a GYSEV központi üzemi tanácsának képviselői azt a célt tűzték ki, hogy ennek az irányelvnek az alapján folytassák majd a tárgyalásokat a MÁV Cargo leendő vállalatvezetésével, és ez szabja meg a nyilvánosság előtti fellépésüket. Az ÖBB RCA és a GYSEV konzorciuma vásárolta meg a MÁV Cargót 102 milliárd forintért. A tranzakció még nem zárult le.

A döntően követeléseket tartalmazó megállapodás keretet ad az osztrák és magyar munkavállalói oldal minden résztvevőjének. A követelések között szerepel egyebek között a bérfelzárkóztatás. Wilhelm Haberzettl, a Vida közlekedési szekciójának elnöke elmondta, hogy 40-60 százalékkal kisebb a MÁV Cargo dolgozóinak átlagos munkajövedelme (beleértve a juttatásokat is), mint az osztrák vasutaknál.

Zuboly Bertalan, a MÁV Cargo központi üzemi tanácsának képviselője közölte, hogy a társaságnál az átlagos munkajövedelem havi 214 ezer forint körül van, míg tudomása szerint az osztrák vasutaknál a havi nettó bér 900-1000 euró. A szakszervezeti vezető hozzátette: rövid távon a Cafeteria-rendszerben szeretnének eredményt elérni, a bérfelzárkóztatás a realitások figyelembe vételével történhet. A GYSEV központi üzemi tanácsának képviselője, Bíró-Fülöp Lajos elmondta: amikor a GYSEV átvette a Szombathely-Szentgotthárd vonalat, a dolgozók azonnal havi 30-40 ezer forint béremelést kaptak. Simon Dezső, a VSZ elnöke hangsúlyozta: a magyar és az osztrák vasutasok érdeke az, hogy egyik cég se adjon ki harmadik országba feladatokat.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.