A résztvevők az aláírás alkalmából tartott sajtótájékoztatón elmondták: a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ), a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) és az osztrák Vida szakszervezet közlekedési szekciója, a MÁV Cargo, az osztrák államvasutak (ÖBB) tulajdonában lévő Rail Cargo Austria (RCA) és a GYSEV központi üzemi tanácsának képviselői azt a célt tűzték ki, hogy ennek az irányelvnek az alapján folytassák majd a tárgyalásokat a MÁV Cargo leendő vállalatvezetésével, és ez szabja meg a nyilvánosság előtti fellépésüket. Az ÖBB RCA és a GYSEV konzorciuma vásárolta meg a MÁV Cargót 102 milliárd forintért. A tranzakció még nem zárult le.
A döntően követeléseket tartalmazó megállapodás keretet ad az osztrák és magyar munkavállalói oldal minden résztvevőjének. A követelések között szerepel egyebek között a bérfelzárkóztatás. Wilhelm Haberzettl, a Vida közlekedési szekciójának elnöke elmondta, hogy 40-60 százalékkal kisebb a MÁV Cargo dolgozóinak átlagos munkajövedelme (beleértve a juttatásokat is), mint az osztrák vasutaknál.
Zuboly Bertalan, a MÁV Cargo központi üzemi tanácsának képviselője közölte, hogy a társaságnál az átlagos munkajövedelem havi 214 ezer forint körül van, míg tudomása szerint az osztrák vasutaknál a havi nettó bér 900-1000 euró. A szakszervezeti vezető hozzátette: rövid távon a Cafeteria-rendszerben szeretnének eredményt elérni, a bérfelzárkóztatás a realitások figyelembe vételével történhet. A GYSEV központi üzemi tanácsának képviselője, Bíró-Fülöp Lajos elmondta: amikor a GYSEV átvette a Szombathely-Szentgotthárd vonalat, a dolgozók azonnal havi 30-40 ezer forint béremelést kaptak. Simon Dezső, a VSZ elnöke hangsúlyozta: a magyar és az osztrák vasutasok érdeke az, hogy egyik cég se adjon ki harmadik országba feladatokat.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.