A fokozott ellenőrzést egy európai szintű akciósorozat, a TISPOL – az európai közlekedésrendészeti szervek hálózata – szervezésében hajtják végre, legalább napi 8-8 órában, azokon a helyszíneken, ahol a helyi tapasztalatok alapján a legmagasabb az ittas járművezetés valószínűsége.
Az ORFK közleménye szerint az átfogó közúti ellenőrzés indoka, hogy az ittas, illetve bódult állapotban történő járművezetés Európában és Magyarországon egyaránt kiemelt közlekedésbiztonsági kockázatot jelent, s egyike a három kiemelt baleseti oknak.
Magyarországon a szeszes italtól befolyásolt állapotban okozott balesetek száma évek óta igen magas, az elmúlt évben a közúti balesetek 13,8 százalékát ittas járművezetők okozták. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az első három hónapban a közlekedési balesetek 11 százalékát ittas járművezetők okozták. Az ittas járművezetőkkel szemben alkalmazott zéró tolerancia miatt május végéig 2943 vezetői engedélyt vontak be a helyszínen.
A KSH gyorsjelentése szerint az év első három hónapjában összesen 3831 közlekedési baleset történt az országban és 435 közlekedési balesetet okoztak ittasan, 28 százalékkal kevesebbet, mint tavaly az első negyedévben.
Április végén, szintén a TISPOL európai közlekedésbiztonsági kampány részeként a gyorshajtók kiszűrésére tartottak országos razziát, korábban pedig a biztonsági öv és a biztonsági gyermekülés használatát ellenőrizték az ország közútjain.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.