Tarlós: Kacifántos technikákkal kerülgetik a valóságot

Nincs összhang a Fővárosi Közgyűlésnek a múlt héten benyújtott előterjesztés és a BKV vezetőinek azon szerdai tájékoztatója között, hogy a 4-es metró első szakaszán mikor is utazhatnak majd az emberek – nyilatkozta Tarlós István csütörtökön.

MNO
2008. 11. 06. 14:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz fővárosi frakcióvezetője elmondta, hogy a városvezetés által a fővárosi képviselőkhöz eljuttatott tájékoztató szerint 2011 utolsó negyedévében kezdődhet meg a 4-es metró próbaüzeme. Korábbi városvezetői nyilatkozat szerint a próbaüzem fél évig tart, s így csak 2012 nyarán szállíthatna utasokat a metró – jegyezte meg. Hozzátette, hogy a BKV vezetőinek szerdai tájékoztatójáról megjelent sajtóhírek szerint viszont 2011 végétől szállíthatna utasokat a metró.

Tarlós István rámutatott, hogy ez már nem az első eset, amikor ilyen helyzet előfordul. Maga a metróépítés interpretálása is elég érdekesen alakul. Azt ugyanis, hogy ötödször is le kellett állítani hónapokra a metróépítést, úgy olvashatjuk ki, mintha nagy dicsőség lenne az, hogy újraindulhat a metró építése. Lehet így is beállítani a dolgot, de az igazságnak inkább az felel meg, hogy immár ötödször, legutóbb két hónapra leállt a metró építése. Eközben a Műegyetem kémiai épületének a sorsa még mindig bizonytalan. Ki fogja vajon megtéríteni az egyetem kárát csak azért, mert egy szakértők által előírt stabilizáló zónát „a kivitelező egyszerűen nem volt hajlandó elkészíteni”. Hozzátette, hogy mindeközben eufemisztikus nyilatkozatok jelennek meg: „Hurrá, dicsőség, újraindul a metróépítés”. Így kommunikálni a dolgokat az embereknek „több mint erkölcstelenség” – szögezte le a frakcióvezető.

Tarlós István szerint nem helytálló Kocsis István BKV-vezérigazgató azon nyilatkozata sem, hogy a 4-es metró 517 milliárd forintra becsült építési költségéből 350 milliárd forint uniós támogatásra pályázik a főváros. Ez a metró mindkét szakaszának a becsült összege, konkrét pályázatot azonban csak az első szakaszra nyújtott be a főváros. A főpolgármesteri kabinet október közepén ez ügyben arról tárgyalt, hogy a város 292 milliárd forintra pályázott az Európai Uniónál a metró első szakaszára, amiből mintegy 220 milliárd forintot remélnek.

A frakcióvezető szerint immár rendszeressé vált, hogy a „legkacifántosabb” és a legfélrevezetőbb fogalmazási technikákkal kerülgetik a valóságot, amiről aztán a közvélemény egészen más képet kap, mint ami a helyzetnek megfelelő. Félő, hogy a városlakók egy nem alábecsülhető részét ezzel a rendszeres, hamis kommunikációval félre lehet vezetni – állapította meg.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.