Az őszi időpontról nyár elejére került át a rali, így várhatóan az eddiginél forróbb időjárási körülmények várják a csapatokat az Istenek Raliján. A könyörtelenül durva murvás utak és az extrém meleg nagy kihívás elé állítja a csapatokat. Az optimális autóbeállítás a teljesítmény és megbízhatóság szempontjából kritikus.
A Toyota és a Hyundai a rali 2021-es visszatérése óta váltakozva szerezte meg az első helyezést Kalle Rovanpera és Thierry Neuville révén. Mindkét csapat tesztelt előzetesen a ralira, de a Hyundainak lesz nehezebb dolga. Idén még egyszer sem sikerült autóversenyzői valamelyikének a dobogó tetejére állnia. Ott Tanak révén háromszor szerzett a csapat második helyezést.

Egy erős eredménnyel sikerülne a csapatnak csökkentenie a hátrányát a világbajnoki ponttáblán. Ebben leginkább Ott Tanakra támaszkodhat a hétvégén, aki Portugáliában és Szardínián is dobogóra állhatott. Eközben a világbajnoki címvédő Thierry Neuville és Adrien Fourmaux visszavághatna csalódást keltő olaszországi teljesítményét követően. Neuville ráadásul nem kezdő kétévesként áll rajthoz, több sikert is elkönyvelhetett már Görögországban. Francia csapattársa már más kérdés. Fourmaux kevesebb tapasztalattal a háta mögött a hetedik helyet tudta itt begyűjteni, amin egy gyári csapattal a háta mögött könnyen javíthat.

A Toyota csapatfőnöke, Jari-Matti Latvala elmondása szerint nagyon fontosak voltak az Akropolisz Rali előtti tesztek. Sokat tanult a csapat Szardínián – ahol Sebastien Ogier révén nyert a Toyota – és újabb lépést szeretnének előre tenni Görögországban, hiszen a vetélytársak is keményen dolgoznak. Ez a lépés nem is lehet más, mint a Toyota egy újabb idei győzelme. Sebastien Ogier természetesen itt is elindul és zsinórban harmadik, szezonbeli negyedik győzelmére tör.

A csapat 69 ponttal vezeti a gyártói ranglistát, s az egyéni ponttábla első három helyén is toyotás autóversenyzők állnak. Elfyn Evans az élen, mögötte Sebastien Ogier és Kalle Rovanpera a bronzérmes helyen. Ők hárman rajtolnak elsőként pénteken, ami ezen a száraz, poros murván hátrányt jelent. Emiatt pénteken, a rajtot követően nagyon össze kell szedniük magukat, ha a rali hátralévő részén komoly helyekért szeretnének harcolni.