Jagasics József közölte: 2007-ben 166 írásos beadvány érkezett, míg tavaly már 308. Ezek közül 290 ügyet érdemi határozattal zártak le, ez a mennyiség pedig lakosságarányosan a legnagyobbnak számít az ország megyéi között. Zalában a jogszabály által biztosítottnál jóval rövidebb idő alatt, 30 napon belül minden ügyet lezártak, a határozataikkal szemben egyetlen bírósági ügy sem indult.
Az eljárások 25 százalékát szüntették meg azért, mert időközben a panasszal érintett vállalkozás rendezte a kifogást, és minden ötödik esetben egyezséggel vagy kötelezéssel zárták le az ügyeket. A zalai ügyek 55 százalékában fogalmazott meg ajánlást a békéltető testület, az így született 160 határozat közül 27 esetben a bepanaszolt nem teljesítette a jogosnak ítélt követeléseket, a vállalkozások 15 százaléka pedig nem is működött együtt a testülettel.
A fogyasztói panaszok jelentős része a jótállással és a szavatossággal összefüggő beadvány volt, szaporodott az árubemutató cégekkel és termékeikkel szembeni kifogások száma, valamint nőtt a nyílászárókkal és a mobiltelefonok szervizelésével kapcsolatos problémák száma.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.