"A szakszervezetek javaslata nyomán hetek óta először konstruktív vita folyt szombaton, végre konkrét adatokról lehetett egyeztetni. A munkarend-koncepció a cég számára lehetővé tette volna a munkaerő-kihasználtság 65-ről 80 százalék fölé növelését. Emellett csak az utasbiztonsági ellenőr munkakörben dolgozók költségein mintegy 100-120 millió forint éves megtakarítást tett volna lehetővé. A többi beosztást is figyelembe véve pedig több mint kétszázmilliót spórolhatott volna a béreken és a járulékos költségeken a cég 2008-hoz képest. Ezért különösen szomorú, hogy a munkaadó lesöpörte a javaslatot az asztalról" – áll a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet és a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete által kiadott közleményben.
A BA pazarló javaslatot emleget
Az utasbiztonságra vonatkozó szakszervezeti javaslat hatását megvizsgálva a BA szakértői megállapították, hogy azok, átlagos napokon, legalább 27 százalékos létszámfölösleget eredményeznének – olvasható a Budapest Airport közleményében. Mint írják, a számítások szerint lennének napok, amelyeken 12.00 és 16.00 óra között 50-59 ember „üresben” állna készenlétben, hiszen ekkor alacsony az utasforgalom. A nagyobb forgalmú napokon pedig, a 12 órás műszakok átfedése miatt, még ennél is többen lennének tétlenségre kárhoztatva.
A szakszervezeti javaslat szerint a szükséges létszám az utasbiztonsági munkakörben 360-ra emelkedne, míg a Budapest Airport rugalmas, 8 órás munkarendjét akár 280 fős létszámmal is meg lehetne oldani – fűzik hozzá. Az egyeztetéseket a szakszervezetekkel január 27-én 10 órakor folytatják.
(mti, MNO)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.