Marketing Centrum: a gazdasági és a gázválság érdekli a közvéleményt

A Fidesz 35, míg az MSZP 21 százalékon áll a teljes népesség körében – derül ki a Marketing Centrum legfrissebb felméréséből. Más parlamenti párt nem jutna mandátumhoz. Elsősorban a gázellátás zavarai és a gazdasági válság következményei érdeklik a közvéleményt.

MNO
2009. 01. 28. 14:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A pártválasztók körében nézve az arányokat: a Fidesz 56 százalékos listás eredményre számíthatna „most vasárnap”, az MSZP 33 százalékra, az SZDSZ 4 százalékra, az MDF és az összes többi kis párt együttesen pedig 2-2 százalékra.

Az elmúlt időszak legnagyobb vesztesének az MDF tűnik. Tavaly folyamatosan Dávid Ibolya pártja volt a 3. legnépszerűbb politikai erő, és a Marketing Cetrum felmérései szerint stabilan esélyesnek tűnt a parlamenti küszöb átlépésére. A párt körüli botrányok (legutóbb például Boross Péter kiválása a frakcióból), illetve az őszi-téli időszak politikai vonalvezetése azonban elbizonytalanította – az érzelmileg amúgy sem túlságosan elkötelezett – támogatóikat. Így jelenleg mindössze 1 százalék azok aránya, akiknek az MDF a kedvence. Az SZDSZ is bajban van, továbbra is mindössze 2 százalék a lakossági támogatottsága.

A közelmúlt legfontosabb belpolitikai eseményei közé száz megkérdezett közül 54 említette a gázellátás akadozását, 47 a gazdasági válságot és következményeit, 11 a megszorításokat, 7 az inflációt és az elszegényedést, míg a politikai vitákat és a megosztottságot csak minden huszadik válaszadó sorolta ide.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.