Még nem működik „megnyugtató módon” az OEP-adatbázis

Még mindig hibás az OEP adatbázisa – közölte az intézmény közleményében. Hangsúlyozta: a „piros lámpától” függetlenül minden beteg jogosult az ellátásra.   • OEP-programhiba miatt „piros lámpa” a biztosítottaknak

MNO
2009. 01. 21. 14:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyelőre nem sikerült megnyugtató módon kijavítani az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) jogviszony-ellenőrzési rendszerének adatbázisában keletkezett hibát – közölte az egészségbiztosító szerdán az MTI-vel. A közlemény szerint az egészségbiztosító megkérte az egészségügyi szolgáltatókat, hogy a hiba elhárításáig a jogviszonyra vonatkozó adatot ne vegyék figyelembe, és ne tájékoztassák a beteget a jogviszony hiányáról.

Az OEP közleményében emlékeztetett, hogy egy informatikai probléma miatt hétfőtől kezdődően több beteg téves információt kapott jogviszonyáról. Így azoknak is „piros lámpát” mutathatott a rendszer, akik jogviszonya egyébként rendezett. A hatályos jogszabályok alapján az „ellenőrzés eredménye az egészségügyi szolgáltatás biztosításának kötelezettségét nem érinti”, tehát az egészségügyi szolgáltató jogosultság-ellenőrzési, illetve ellátási kötelezettségét a kapott „piros lámpa” nem befolyásolja – áll a közleményben. Mint hozzátették: a beteget továbbra is térítésmentesen kell ellátni, számára a támogatott gyógyszereket, gyógyászati segédeszközöket ártámogatással kell kiadni.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.