Egyelőre nem sikerült megnyugtató módon kijavítani az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) jogviszony-ellenőrzési rendszerének adatbázisában keletkezett hibát – közölte az egészségbiztosító szerdán az MTI-vel. A közlemény szerint az egészségbiztosító megkérte az egészségügyi szolgáltatókat, hogy a hiba elhárításáig a jogviszonyra vonatkozó adatot ne vegyék figyelembe, és ne tájékoztassák a beteget a jogviszony hiányáról.
Az OEP közleményében emlékeztetett, hogy egy informatikai probléma miatt hétfőtől kezdődően több beteg téves információt kapott jogviszonyáról. Így azoknak is „piros lámpát” mutathatott a rendszer, akik jogviszonya egyébként rendezett. A hatályos jogszabályok alapján az „ellenőrzés eredménye az egészségügyi szolgáltatás biztosításának kötelezettségét nem érinti”, tehát az egészségügyi szolgáltató jogosultság-ellenőrzési, illetve ellátási kötelezettségét a kapott „piros lámpa” nem befolyásolja – áll a közleményben. Mint hozzátették: a beteget továbbra is térítésmentesen kell ellátni, számára a támogatott gyógyszereket, gyógyászati segédeszközöket ártámogatással kell kiadni.
(MTI)