Megosztja a városvezetést a BKV-vezér javaslata

A Főpolgármesteri Kabinet elé kerül hétfőn Kocsis Istvánnak, a BKV Zrt. vezérigazgatójának terjedelmes javaslata 1000 új, korszerű busz idei beszerzéséről, illetve bérléséről, amivel egyébként a cég igazgatósága csak két hét múlva foglalkozik – tudta meg az ülés résztvevőitől a távirati iroda szombaton.

MNO
2009. 02. 07. 15:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tájékoztatásuk szerint a kabinet január 12-én már tárgyalt a vezérigazgatónak a BKV átalakításával kapcsolatos elképzeléseiről, s ennek részeként a buszok megújítását célzó ötletéről. A kabinet ekkor úgy foglalt állást, hogy érdemben csak a részletesebb kidolgozás után, várhatóan két hét múlva tárgyal a cég átalakításával és a buszbeszerzésekkel kapcsolatos kérdésekről. A városvezetés azzal egyetértett, hogy a céget át kell alakítani, abban azonban nem volt egyetértés, hogy minderre a Kocsis István által vázolt elképzelés a legjobb megoldás. Steiner Pál szocialista frakcióvezető az MTI-nek akkor azt nyilatkozta, hogy a vezérigazgató által felvetett 1000 busz beszerzésének ambivalens volt a fogadtatása.

Az MTI információi szerint a Főpolgármesteri Kabinet hétfőn várhatóan csak első olvasatban foglalkozik a témával, s meghatározza, hogy az ügyben milyen egyeztetésekre van még szükség, s azokat kik folytassák le. A BKV általános és gazdasági vezérigazgató-helyettesei által készített koncepció érdemben egy megoldást, az operatív lízinget, az 1000 busz bérlettel történő beszerzését taglalja. Mindezt háromszor ötévenkénti cserével és egyetlen szállítóval oldanák meg. A mai helyzetet ismertetve megállapítják, hogy az 1399 BKV-busz átlagéletkora több mint 15 év. A legújabb beszerzésű 150 Volvo busz nélkül csaknem 17 évre növekszik az átlagéletkor.

Csak elméleti lehetőségként foglalkozik az anyag a buszok felújításának összességében 20 milliárd forint költségigényű lehetőségével. Ez ugyanis csak négy évre jelentene megoldást, s utána tovább konzerválódna a járművek rossz helyzete. A lehetőség a forráshiány mellett azért is csak elméleti, mivel 1000 busz egy éven belüli felújítására nincs kapacitás – rögzíti az anyag.

Az összességében 60 milliárd forintra becsült lízing-bérlet konstrukció esetén ez év december közepéig leszállítaná a kétfordulós közbeszerzési eljárás nyertese az 1000 buszt. A járművek az ötéves futamidő alatt a szállító tulajdonában maradnak. Az 1000 busz beérkezésével leselejtezhetik az Ikarus 200-as és az Ikarus 405 midibuszok teljes állományát, és 76 buszt a 400-as járműcsaládból. Az új buszok üzembe állításával jövő évtől felmondanák a BKV 110 alvállalkozójával kötött szerződést.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.