Megosztja a városvezetést a BKV-vezér javaslata

A Főpolgármesteri Kabinet elé kerül hétfőn Kocsis Istvánnak, a BKV Zrt. vezérigazgatójának terjedelmes javaslata 1000 új, korszerű busz idei beszerzéséről, illetve bérléséről, amivel egyébként a cég igazgatósága csak két hét múlva foglalkozik – tudta meg az ülés résztvevőitől a távirati iroda szombaton.

MNO
2009. 02. 07. 15:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tájékoztatásuk szerint a kabinet január 12-én már tárgyalt a vezérigazgatónak a BKV átalakításával kapcsolatos elképzeléseiről, s ennek részeként a buszok megújítását célzó ötletéről. A kabinet ekkor úgy foglalt állást, hogy érdemben csak a részletesebb kidolgozás után, várhatóan két hét múlva tárgyal a cég átalakításával és a buszbeszerzésekkel kapcsolatos kérdésekről. A városvezetés azzal egyetértett, hogy a céget át kell alakítani, abban azonban nem volt egyetértés, hogy minderre a Kocsis István által vázolt elképzelés a legjobb megoldás. Steiner Pál szocialista frakcióvezető az MTI-nek akkor azt nyilatkozta, hogy a vezérigazgató által felvetett 1000 busz beszerzésének ambivalens volt a fogadtatása.

Az MTI információi szerint a Főpolgármesteri Kabinet hétfőn várhatóan csak első olvasatban foglalkozik a témával, s meghatározza, hogy az ügyben milyen egyeztetésekre van még szükség, s azokat kik folytassák le. A BKV általános és gazdasági vezérigazgató-helyettesei által készített koncepció érdemben egy megoldást, az operatív lízinget, az 1000 busz bérlettel történő beszerzését taglalja. Mindezt háromszor ötévenkénti cserével és egyetlen szállítóval oldanák meg. A mai helyzetet ismertetve megállapítják, hogy az 1399 BKV-busz átlagéletkora több mint 15 év. A legújabb beszerzésű 150 Volvo busz nélkül csaknem 17 évre növekszik az átlagéletkor.

Csak elméleti lehetőségként foglalkozik az anyag a buszok felújításának összességében 20 milliárd forint költségigényű lehetőségével. Ez ugyanis csak négy évre jelentene megoldást, s utána tovább konzerválódna a járművek rossz helyzete. A lehetőség a forráshiány mellett azért is csak elméleti, mivel 1000 busz egy éven belüli felújítására nincs kapacitás – rögzíti az anyag.

Az összességében 60 milliárd forintra becsült lízing-bérlet konstrukció esetén ez év december közepéig leszállítaná a kétfordulós közbeszerzési eljárás nyertese az 1000 buszt. A járművek az ötéves futamidő alatt a szállító tulajdonában maradnak. Az 1000 busz beérkezésével leselejtezhetik az Ikarus 200-as és az Ikarus 405 midibuszok teljes állományát, és 76 buszt a 400-as járműcsaládból. Az új buszok üzembe állításával jövő évtől felmondanák a BKV 110 alvállalkozójával kötött szerződést.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.