A budai villamoshálózatról egyeztetnek

A Szépvölgyi út rakparti közúti összekötéséről és az összefüggő budai villamoshálózat kiépítése kapcsán megszűnő parkolóhelyekről is egyeztet a főváros és a II. kerület annak érdekében, hogy a terveknek megfelelően jövő év augusztusában már a meghosszabbított vonalon közlekedhessenek belső Budán a villamosok – tudta meg az MTI a Főpolgármesteri Kabinet keddi ülésének résztvevőitől.

MNO
2009. 03. 10. 14:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A politikusok tájékoztatása szerint a kabinet Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes helyszíni előterjesztése alapján foglalkozott az úgynevezett budai fonódó villamosközlekedési projekttel. A fejlesztés 5,5 milliárd forintos uniós pénzből való támogatásáról a napokban határozott a kormány. A támogatási szerződést várhatóan a jövő hónapban köthetik meg. A még hiányzó engedélyek megszerzése után várhatóan ősszel írhatják ki a kivitelezői tendert, és jövő év tavaszán megkezdődhet a vágánykapcsolat kiépítése.

A kerület által szorgalmazott Szépvölgyi út-rakparti közúti összekötés újabb milliárdokat jelentene, ami jelenleg nem áll rendelkezésre – jegyezték meg a politikusok. Hozzátették, hogy a vágánykapcsolat építése miatt csökkenő parkolóhelyekről várhatóan sikerül majd megegyezniük. A főpolgármester-helyettes előterjesztése szerint a fejlesztés első ütemében a 17-es villamos jelenlegi vonala déli irányban két vonalon kapcsolódik majd a meglévő hálózathoz. A Török, illetve a Frankel Leó utcákon át a Moszkva tér felé, a Bem rakparton keresztül pedig a Batthyány téri vonallal adja meg az összeköttetést. A projekt keretében összekapcsolódó villamoshálózaton a 61-es járat Óbudáról a Bécsi út-Frankel Leó utca-Margit körút-Moszkva tér-Alkotás utca-Móricz Zsigmond útvonalon közlekedik majd. A 19-es villamos a Bécsi út-Frankel Leó utca-Bem rakpart-Szent Gellért tér-Kelenföldi pályaudvar útvonalon, a 41-es villamos pedig a Bécsi út-Frankel Leó utca-Bem rakpart-Szent Gellért tér-Fehérvári út-Kamaraerdő útvonalon jár majd.

A vágányösszekötések építési munkálatait összehangolják a térségben zajló más nagyberuházásokkal, a Margit híd felújításával és a budai főgyűjtőcsatorna építésével is. A Frankel Leó utcai aluljáró bontását és a Margit körúton és a Moszkva téren szükséges vágánykapcsolatok építését a Margit híd felújításához kapcsolódva, az ennek során várható kéthetes vágányzár alatt végzik majd el.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.