A budai villamoshálózatról egyeztetnek

A Szépvölgyi út rakparti közúti összekötéséről és az összefüggő budai villamoshálózat kiépítése kapcsán megszűnő parkolóhelyekről is egyeztet a főváros és a II. kerület annak érdekében, hogy a terveknek megfelelően jövő év augusztusában már a meghosszabbított vonalon közlekedhessenek belső Budán a villamosok – tudta meg az MTI a Főpolgármesteri Kabinet keddi ülésének résztvevőitől.

MNO
2009. 03. 10. 14:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A politikusok tájékoztatása szerint a kabinet Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes helyszíni előterjesztése alapján foglalkozott az úgynevezett budai fonódó villamosközlekedési projekttel. A fejlesztés 5,5 milliárd forintos uniós pénzből való támogatásáról a napokban határozott a kormány. A támogatási szerződést várhatóan a jövő hónapban köthetik meg. A még hiányzó engedélyek megszerzése után várhatóan ősszel írhatják ki a kivitelezői tendert, és jövő év tavaszán megkezdődhet a vágánykapcsolat kiépítése.

A kerület által szorgalmazott Szépvölgyi út-rakparti közúti összekötés újabb milliárdokat jelentene, ami jelenleg nem áll rendelkezésre – jegyezték meg a politikusok. Hozzátették, hogy a vágánykapcsolat építése miatt csökkenő parkolóhelyekről várhatóan sikerül majd megegyezniük. A főpolgármester-helyettes előterjesztése szerint a fejlesztés első ütemében a 17-es villamos jelenlegi vonala déli irányban két vonalon kapcsolódik majd a meglévő hálózathoz. A Török, illetve a Frankel Leó utcákon át a Moszkva tér felé, a Bem rakparton keresztül pedig a Batthyány téri vonallal adja meg az összeköttetést. A projekt keretében összekapcsolódó villamoshálózaton a 61-es járat Óbudáról a Bécsi út-Frankel Leó utca-Margit körút-Moszkva tér-Alkotás utca-Móricz Zsigmond útvonalon közlekedik majd. A 19-es villamos a Bécsi út-Frankel Leó utca-Bem rakpart-Szent Gellért tér-Kelenföldi pályaudvar útvonalon, a 41-es villamos pedig a Bécsi út-Frankel Leó utca-Bem rakpart-Szent Gellért tér-Fehérvári út-Kamaraerdő útvonalon jár majd.

A vágányösszekötések építési munkálatait összehangolják a térségben zajló más nagyberuházásokkal, a Margit híd felújításával és a budai főgyűjtőcsatorna építésével is. A Frankel Leó utcai aluljáró bontását és a Margit körúton és a Moszkva téren szükséges vágánykapcsolatok építését a Margit híd felújításához kapcsolódva, az ennek során várható kéthetes vágányzár alatt végzik majd el.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.