Miért kell havi 1500 kilométert futnia egy közösségi kisbusznak?

Csaknem 1200 település nyert pályázaton közösségi kisbuszt az elmúlt években. A szerződésben a nyerteseknek azt is kellett vállalniuk, hogy a járművek legalább 1500 kilométert futnak havonta.

MNO
2009. 03. 12. 8:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közösségi buszok nem azonosak az iskolabuszokkal, feladatukat úgy határozták meg, hogy kifejezetten közösségi célokat szolgáljanak. Az átvételükkor aláírt szerződés viszont kiköti: havonta 1500 kilométert kell megtenni velük.

Ez a kistelepülések életében kétszeresen is lehetetlen – jelezte Tenk polgármestere, Török Margit Kiss Péter kancelláriaminiszternek –, hiszen nincs annyi értelmes és hasznos cél, hogy el lehessen használni a kötelezősen előírt havi kilométerkeretet. Ráadásul a költségek az önkormányzatokat terhelik, ami egy 10 liter fogyasztású busz esetében nem kevés. Mivel a kormány is takarékoskodásra szólított fel, ezért azt kérte a faluvezető, tekintsenek el az előírt kilométer-felhasználásától.

A polgármester azt kérte a kisbusztulajdonos önkormányzatok nevében, hogy a gazdasági nehézségek idején lehessen takarékosan használni a buszt, s a kilométerhiány ne vonja maga után a szerződés felbontását. Kiss Péter ígéretet tett arra, hogy kormányzati előterjesztést készít annak érdekében, hogy az önkormányzatoknak ne kelljen fölöslegesen 1500 kilométerért fizetni havonta.

(heol.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.