Mentális iránytű: hét lépés az iskolai erőszak megfékezésére

Hét lépést javasol a pedagógusoknak az iskolai erőszak megelőzésére az Együttműködő iskola – együttműködő társadalom mozgalom, amelynek felhívását a Magyar Pedagógiai Társaság tette közzé honlapján.

MNO
2009. 04. 12. 6:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A dokumentum szerint a szakmailag is jól értelmezhető 7 értékkritérium támpontként, „mentális iránytűként” szolgálhat a pedagógiai kommunikáció megújításához – pedagógusoknak, szülőknek és diákoknak egyaránt. A mozgalom első lépésként olyan légkör, illetve tanulási környezet megteremtését javasolja a tanteremben, amelyben pedagógusok és tanítványok kölcsönösen megszólíthatók. Fontosnak tartják, hogy a pedagógusok beavassák a diákokat tanítási elképzeléseikbe, s hogy a tanulók is elmondhassák ezzel kapcsolatos gondolataikat.

Azt is javasolják, hogy a pedagógusok világosan és egyértelműen fogalmazzák meg, mit várnak el a diákoktól, illetve, hogy fogadják elfogulatlanul tanítványaik visszajelzéseit. Az Együttműködő iskola – együttműködő társadalom (EMI) elnevezésű civil mozgalmat azért indították, hogy társadalmi támogatást szerezzenek a szemléletváltáshoz a közoktatásban. A mozgalom együttműködési megállapodást kötött az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézettel (OFI), felkínálva az EMI-mozgalom lehetőségeit az OFI által gondozott „Biztonságos iskoláért” programhoz csatlakozó intézményeknek is.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.