A dokumentum szerint a szakmailag is jól értelmezhető 7 értékkritérium támpontként, „mentális iránytűként” szolgálhat a pedagógiai kommunikáció megújításához – pedagógusoknak, szülőknek és diákoknak egyaránt. A mozgalom első lépésként olyan légkör, illetve tanulási környezet megteremtését javasolja a tanteremben, amelyben pedagógusok és tanítványok kölcsönösen megszólíthatók. Fontosnak tartják, hogy a pedagógusok beavassák a diákokat tanítási elképzeléseikbe, s hogy a tanulók is elmondhassák ezzel kapcsolatos gondolataikat.
Azt is javasolják, hogy a pedagógusok világosan és egyértelműen fogalmazzák meg, mit várnak el a diákoktól, illetve, hogy fogadják elfogulatlanul tanítványaik visszajelzéseit. Az Együttműködő iskola – együttműködő társadalom (EMI) elnevezésű civil mozgalmat azért indították, hogy társadalmi támogatást szerezzenek a szemléletváltáshoz a közoktatásban. A mozgalom együttműködési megállapodást kötött az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézettel (OFI), felkínálva az EMI-mozgalom lehetőségeit az OFI által gondozott „Biztonságos iskoláért” programhoz csatlakozó intézményeknek is.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.