A Fidesz célként tűzte ki a magyar vasút talpra állítását is

Magyarországnak követnie kell az uniós közlekedési politika új irányait, így a fejlesztésekben meg kell jelenniük a környezetvédelmi szempontoknak, a zöldközlekedés koncepciójának – derül ki a Fidesz európai parlamenti választási programjából.

MNO
2009. 05. 22. 10:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A dokumentum szerint a cél az, hogy Magyarországot a transzeurópai közlekedési hálózatok projektjei közül minél több érintse. Az unió számára ugyanis kulcsfontosságú, hogy minél változatosabb közlekedési útvonalak hálózzák be Európát. Magyarország szempontjából kiemelt jelentősége van annak, hogy az unió ne csak kelet–nyugati irányban, hanem észak–déli viszonylatban is könnyebben átjárhatóvá váljon – olvasható a dokumentumban. A Fidesz európai parlamenti programja megfogalmazza, hogy vissza kell terelni a hazai közlekedési szabályozást és gyakorlatot az európai közlekedéspolitika fő irányába. A program szerint ahhoz, hogy az ország közlekedése meg tudjon felelni az európai szintű elvárásoknak, esetenként strukturális és minőségi változásokra van szükség, és több uniós forrást kell megcélozni az autópálya-építéseknél.

A Fidesz programja szerint biztosítani kell a minőségi vasúti szolgáltatásokat, illetve a vasúti teherszállításban működő kisebb cégek segítését. A távolsági vasúti személyszállításban az értéknövelő szolgáltatásokat kell fejleszteni, a magyar vasút szerezzen regionális pozíciókat a minőségi InterCity- és EuroCity-közlekedés Kárpát-medencei megszervezésével. A Fidesz szerint a magyar vasút talpra állításához szükséges lépés a Közlekedési operatív program (Közop) felülvizsgálata. Budapestnek és környékének integrált regionális vasúti személyszállítási koncepcióra van szüksége.

A Fidesz európai parlamenti választási dokumentumában szerepel, hogy a Ferihegyi repülőtér váljon regionális központtá, és a fejlesztési tervekbe kerüljön be valódi kötött pályás kapcsolat kiépítése a repülőtérrel, illetve a közúti kapcsolat megteremtése érdekében szükséges a gyorsforgalmi út bővítése. A vízi közlekedés mellett érvelve a Fidesz programja a Duna mint a VII. páneurópai közlekedési folyosó teljes hajózhatóságának megteremtését tűzi ki célul. A program szerint rendezni szükséges a Tisza vízi út nemzetközi jogi státusát, és meg kell nyitni a folyót a nemzetközi hajóforgalom számára.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.