Fónagy: Lehetetlen az újabb 70 milliárdos elvonás a közlekedésből

Nem lehet újabb 70 milliárd forintot elvonni a közösségi közlekedés finanszírozásából – jelentette ki Fónagy János pénteki sajtótájékoztatóján. A fideszes politikus a kormányszóvivő korábbi bejelentésére reagált, amely szerint az állam 330 milliárd helyett csak 260 milliárdot fordít a jövőben a MÁV-ra és a Volánra. • 70 milliárddal kevesebbet költenek a MÁV-ra és a Volánra

MNO
2009. 08. 07. 12:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz szerint nem lehet további 70 milliárd forintot elvonni a közösségi közlekedés finanszírozásából. Fónagy János, a párt szakpolitikusa szerint közszolgálati törvényre lenne szükség, amelyben rögzítenék, mely feladatokat kell az államnak ellátnia. Az ellenzéki képviselő pénteki, budapesti sajtótájékoztatóján reagált a kormányszóvivő korábbi bejelentésére. Szollár Domokos azt közölte, hogy jövőre az ideinél 70 milliárd forinttal kevesebbet költhet az állam a MÁV-ra és a Volánra: a jelenlegi 330 milliárd ráfordítás helyett 260 milliárd forintot.

Fónagy János arra hívta fel a figyelmet, hogy a közösségi közlekedés Európában nem bevételcentrikus, hanem szolgáltatásközpontú. Arra is rámutatott, hogy a magyar közösségi közlekedés lényegében ugyanannyiba kerül, mint Nyugat-Európában, hiszen például „egy helyről veszik az elektromos energiát, az üzemanyagot”. Emlékeztetett arra, hogy Európában 30-40 éve volt hasonló helyzet, mint ma Magyarországon, ám ott a „keserves tapasztalatok” után rájöttek arra, hogy a közösségi közlekedés környezeti és gazdaságossági szempontból is előnyösebb az egyéni közlekedéssel szemben. A képviselő szerint első lépésként Magyarországon közszolgáltatási törvényt kellene elfogadni, melyben az állam leltárba venné, mi a feladata, függetlenül a pillanatnyi finanszírozási lehetőségektől.

A Fidesz képviselője egy híradásra hivatkozva azt mondta, hogy a BKV után már a MÁV-nál is találtak erkölcsileg megkérdőjelezhető végkielégítést. Mint mondta, a hír szerint a vasúttársaságnál is előfordult, hogy egy, korábban munkaviszonyát megszüntető, vezető állásban lévő munkatársuk 40 millió forintos végkielégítést kapott úgy, hogy rövid időn belül a MÁV-Startnál a korábbihoz hasonló vezetői helyet tölthetett be. Fónagy János azt hangoztatta, hogy ezek a menedzserszerződések nem elsősorban jogi, hanem erkölcsi kérdéseket vetnek fel. Ez az elit hogyan veszi magának a morális bátorságot ehhez, ha tudja, hogy a magyar társadalom milyen helyzetben van, és ha tudja azt is, hogy ezek az ügyek nyilvánosságra kerülnek – vetette fel.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.