Fónagy: Lehetetlen az újabb 70 milliárdos elvonás a közlekedésből

Nem lehet újabb 70 milliárd forintot elvonni a közösségi közlekedés finanszírozásából – jelentette ki Fónagy János pénteki sajtótájékoztatóján. A fideszes politikus a kormányszóvivő korábbi bejelentésére reagált, amely szerint az állam 330 milliárd helyett csak 260 milliárdot fordít a jövőben a MÁV-ra és a Volánra. • 70 milliárddal kevesebbet költenek a MÁV-ra és a Volánra

MNO
2009. 08. 07. 12:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz szerint nem lehet további 70 milliárd forintot elvonni a közösségi közlekedés finanszírozásából. Fónagy János, a párt szakpolitikusa szerint közszolgálati törvényre lenne szükség, amelyben rögzítenék, mely feladatokat kell az államnak ellátnia. Az ellenzéki képviselő pénteki, budapesti sajtótájékoztatóján reagált a kormányszóvivő korábbi bejelentésére. Szollár Domokos azt közölte, hogy jövőre az ideinél 70 milliárd forinttal kevesebbet költhet az állam a MÁV-ra és a Volánra: a jelenlegi 330 milliárd ráfordítás helyett 260 milliárd forintot.

Fónagy János arra hívta fel a figyelmet, hogy a közösségi közlekedés Európában nem bevételcentrikus, hanem szolgáltatásközpontú. Arra is rámutatott, hogy a magyar közösségi közlekedés lényegében ugyanannyiba kerül, mint Nyugat-Európában, hiszen például „egy helyről veszik az elektromos energiát, az üzemanyagot”. Emlékeztetett arra, hogy Európában 30-40 éve volt hasonló helyzet, mint ma Magyarországon, ám ott a „keserves tapasztalatok” után rájöttek arra, hogy a közösségi közlekedés környezeti és gazdaságossági szempontból is előnyösebb az egyéni közlekedéssel szemben. A képviselő szerint első lépésként Magyarországon közszolgáltatási törvényt kellene elfogadni, melyben az állam leltárba venné, mi a feladata, függetlenül a pillanatnyi finanszírozási lehetőségektől.

A Fidesz képviselője egy híradásra hivatkozva azt mondta, hogy a BKV után már a MÁV-nál is találtak erkölcsileg megkérdőjelezhető végkielégítést. Mint mondta, a hír szerint a vasúttársaságnál is előfordult, hogy egy, korábban munkaviszonyát megszüntető, vezető állásban lévő munkatársuk 40 millió forintos végkielégítést kapott úgy, hogy rövid időn belül a MÁV-Startnál a korábbihoz hasonló vezetői helyet tölthetett be. Fónagy János azt hangoztatta, hogy ezek a menedzserszerződések nem elsősorban jogi, hanem erkölcsi kérdéseket vetnek fel. Ez az elit hogyan veszi magának a morális bátorságot ehhez, ha tudja, hogy a magyar társadalom milyen helyzetben van, és ha tudja azt is, hogy ezek az ügyek nyilvánosságra kerülnek – vetette fel.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.