Húszmilliárdos bevételre számít a kabinet a hamburgeradóból

Éves szinten körülbelül húszmilliárd forint bevételre számít a kormányzat a népegészségügyi termékdíjból – mondta a Kossuth Rádió reggeli műsorában Font Sándor, a törvényjavaslat egyik beterjesztője.• Bizonyos termékek végleg eltűnhetnek a piacról

MNO
2011. 06. 27. 7:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A politikus nem erősítette meg Szócska Miklós egészségügyi szakállamtitkár kijelentését, hogy ezt az összeget egy az egyben az egészségügyiek béremelésére fordítják majd, hiszen – tette hozzá – nagyon sokan, iskolák, önkormányzatok állnak sorba a pénzért, amelynek felhasználását végül a költségvetési törvény rendezi majd.

Font szerint viszont egyértelmű cél az, hogy az így befolyt adók nagy részét továbbra is a tudatosabb, egészségesebb életmód kialakítására fordítsák, de a hamburgeradóként emlegetett termékdíjjal nemcsak kevésbé sós és kevésbé cukros ételek-italok gyártására akarják ösztönözni a termelőket, hanem a hagyományos, kisüzemi magyar termékeket is védeni szeretnék.

Lassan módosulhat a szereplők felfogása

A fogyasztóknak és a terméket gyártóknak is el kell gondolkodniuk azon, hogy a népegészségügyi termékadó bevezetése után mit vesznek meg, illetve mit állítanak elő – jelentette ki Font a Lánchíd Rádióban. A Fidesz országgyűlési képviselője hangsúlyozta: a törvény alapvető célja, hogy megváltoztassa az emberek és a cégek magatartását. Hozzátette: ugrásszerű eredményre nem számítanak, de bíznak abban, hogy lassan módosul a szereplők felfogása.

(mr1-kossuth.hu, Lánchíd Rádió)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.