
origo.hu
Új módszerrel próbálkoznak pénzt szerezni csalók: szexvideókkal fenyegetőznek
Megkezdődhet a budapesti 1-es és a 3-as villamosvonal fejlesztése, miután a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén megszavazta az ehhez szükséges önrész biztosítását. A képviselők 22 igen szavazattal, 7 tartózkodás mellett támogatták az erről szóló előterjesztést. Hutiray Gyula városfejlesztési főpolgármester-helyettes múlt pénteken közzétett előterjesztése szerint a forrás biztosítása pénzeszköz átadása-átvétele formájában történik, a lebonyolítást a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) végzi, a fejlesztés során létrejövő vagyon pedig a BKV tulajdonába kerül. A projekt összköltsége 40 milliárd forint, ebből 2,4 milliárd forint az önrész, ezt biztosították a közgyűlési döntéssel.
Vitézy Dávid szerdán, újságírók előtt hozzátette: ezzel a taxis szervezetek is egyetértettek a tárgyalásokon, a személyszállítási törvényhez kapcsolódó javaslatot pedig már el is juttatták a kormányhoz. A BKK vezetője szerint a taxis közlekedést nem lehet törvényi szinten szabályozni, „mert egy néhány tízezres városban egész más szabályok kellenek, mint Budapesten, ahol hatezer taxi működik”. Mint mondta, egy kisebb városban vélhetően nem merül fel például, hogy túl sok a taxi, a fővárosban viszont ez már láthatóan problémát jelent.
Vitézy Dávid kitért arra, hogy a drosztdíjemelés már kevésbé tartozik azon problémák közé, amelyekben meg lehet állapodni, ugyanakkor a BKK ennek fejében több szolgáltatást tud adni. Példaként említette az új belvárosi drosztok létesítését.
A vezérigazgató jelezte: a taxis szervezetek kifogásolják, hogy az utóbbi időben csak külső területeken nyíltak új drosztok, ezért a BKK ígéretet tett arra, hogy velük együttműködve megkezdi a felülvizsgálatot. Vitézy Dávid tájékoztatása szerint azonos színvonalra kell hozni a szolgáltatást is, de jelenleg nagy különbségek vannak, egyebek mellett a járművek vonatkozásában. Mint mondta, elindulnak ezen az úton és vizsgálni fogják az egységesítést, aminek vannak előnyei és hátrányai is. Kifejtette: első lépésként szigorúbb ellenőrzést kell bevezetni, több év türelmi idővel műszaki előíráshoz kell kötni a taxizást, meg kell határozni a többi között az autók környezetvédelmi besorolását, méretét, korát. Ez segíti a taxisok számának csökkentését, s ha a piac elkezd konszolidálódni, az után lehet az egységes tarifáról beszélni – tette hozzá.
(MTI)
Új módszerrel próbálkoznak pénzt szerezni csalók: szexvideókkal fenyegetőznek
Irán közölte, erre számíthat Izrael a támadás után
Súlyos vád érte Meghan Markle-t, a gyerekeit akarja pénzkeresésre használni
Ficónak végképp elege lett az EU-ból: Szlovákia a falhoz állította Ursula von der Leyenéket – vagy kiengesztelik vagy olyat tesz, amit eddig még soha
Még mindig érezni az eperhold mágikus hatását: Erre a 3 csillagjegyre rátalál a szerelem
Magyart nevezte ki Zelenszkij az ukrán hadsereg egyik legfontosabb alakulatának az élére: retteghetnek az oroszok, durva száz nap jön
Szörnyűség történt a Kossuth téren Puzsérék tüntetésén
Játékost cserélt a Kisvárda és a Kecskemét – hivatalos
Újra kell játszani egy áprilisi bajnokit, a kiesést és a kupaindulást is befolyásolja
Itt az amerikai reakció az izraeli támadásra, Trump is megszólalt
Toni Kroos: a Barcelona edzőjét a Real Madridnál csak kiröhögnék
Érik egy hatalmas pofon Magyar Péternek, nem fogja megúszni
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.