Vitézy az önkormányzatokhoz irányítaná a fővárosi taxisokat

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója szerint rendeletalkotási jogot kellene kapniuk az önkormányzatoknak arra, hogy a taxis közlekedést szabályozzák.• Új zászló és több pénz a falfirka-mentesítésre Budapesten + Képriport • 350 millió forint támogatást kap a Heim Pál Gyermekkórház

MNO
2011. 06. 22. 12:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megkezdődhet a budapesti 1-es és a 3-as villamosvonal fejlesztése, miután a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén megszavazta az ehhez szükséges önrész biztosítását. A képviselők 22 igen szavazattal, 7 tartózkodás mellett támogatták az erről szóló előterjesztést. Hutiray Gyula városfejlesztési főpolgármester-helyettes múlt pénteken közzétett előterjesztése szerint a forrás biztosítása pénzeszköz átadása-átvétele formájában történik, a lebonyolítást a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) végzi, a fejlesztés során létrejövő vagyon pedig a BKV tulajdonába kerül. A projekt összköltsége 40 milliárd forint, ebből 2,4 milliárd forint az önrész, ezt biztosították a közgyűlési döntéssel.


Vitézy Dávid szerdán, újságírók előtt hozzátette: ezzel a taxis szervezetek is egyetértettek a tárgyalásokon, a személyszállítási törvényhez kapcsolódó javaslatot pedig már el is juttatták a kormányhoz. A BKK vezetője szerint a taxis közlekedést nem lehet törvényi szinten szabályozni, „mert egy néhány tízezres városban egész más szabályok kellenek, mint Budapesten, ahol hatezer taxi működik”. Mint mondta, egy kisebb városban vélhetően nem merül fel például, hogy túl sok a taxi, a fővárosban viszont ez már láthatóan problémát jelent.

Vitézy Dávid kitért arra, hogy a drosztdíjemelés már kevésbé tartozik azon problémák közé, amelyekben meg lehet állapodni, ugyanakkor a BKK ennek fejében több szolgáltatást tud adni. Példaként említette az új belvárosi drosztok létesítését.

A vezérigazgató jelezte: a taxis szervezetek kifogásolják, hogy az utóbbi időben csak külső területeken nyíltak új drosztok, ezért a BKK ígéretet tett arra, hogy velük együttműködve megkezdi a felülvizsgálatot. Vitézy Dávid tájékoztatása szerint azonos színvonalra kell hozni a szolgáltatást is, de jelenleg nagy különbségek vannak, egyebek mellett a járművek vonatkozásában. Mint mondta, elindulnak ezen az úton és vizsgálni fogják az egységesítést, aminek vannak előnyei és hátrányai is. Kifejtette: első lépésként szigorúbb ellenőrzést kell bevezetni, több év türelmi idővel műszaki előíráshoz kell kötni a taxizást, meg kell határozni a többi között az autók környezetvédelmi besorolását, méretét, korát. Ez segíti a taxisok számának csökkentését, s ha a piac elkezd konszolidálódni, az után lehet az egységes tarifáról beszélni – tette hozzá.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.